Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-04-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

TUI-campagne met Erben Wennemars

TUI-campagne met Erben Wennemars

Het merendeel van de Nederlanders is ook op vakantie bezig met een gezonde levensstijl. Op vakantie zijn Nederlanders actiever dan in het dagelijks leven. Meest favoriete activiteit is wandelen, gevolgd door zwemmen en fietsen. Zich mentaal weer op te laden is ook voor veel mensen belangrijk. Dat blijkt uit onderzoek dat reisorganisatie TUI liet uitvoeren door onderzoeksbureau MetrixLab. Om een gezonde levensstijl thuis en op vakantie door te trekken start TUI met Erben Wennemars de campagne ‘ Opladen’.   


Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de mensen er voor kiest om ook op vakantie heel bewust om te gaan met eten en om in beweging te blijven. 77% van de respondenten geeft aan een gezonde levensstijl belangrijk te vinden en 58% is hier ook op vakantie bewust mee bezig. Voornamelijk door gezond te eten en te drinken (72%), goed te slapen (73%) en actief bezig te zijn (60%).


Actieve vakanties steeds belangrijker
Op vakantie neemt of heeft men meer de tijd voor actieve bezigheden dan thuis. 60% van de respondenten is actief bezig tijdens de vakantie, terwijl 45% aangeeft dit in het dagelijkse leven te doen. Wandelen is veruit de meest favoriete sportieve activiteit tijdens een vakantie. 80% van de respondenten trekt de wandelschoenen aan op vakantie, gevolgd door zwemmen (47%), fietsen (38%) en fitness (16%). Maar ook hardlopen, yoga en tennis zijn geliefde activiteiten tijdens de vakantie. Vooral ouders met kinderen in de leeftijd van 0-15 jaar vinden het belangrijk om zich – mentaal – op te laden.


Tips van Erben Wennemars voor bewuste levensstijl thuis én op vakantie
Om vakantiegangers te helpen in hun keuze voor een gezonde en actieve vakantie, start de reisorganisatie vandaag de campagne ‘Opladen’. Met behulp van de sportieve Erben Wennemars geeft TUI tips, hoe je thuis en ook op vakantie een bewuste levensstijl kunt doortrekken. De aftrap daarvoor werd gegeven in BNR radioprogramma The Friday Move, waar Erben Wennemars co-host is.



Trefwoorden: reisbedrijven, touroperators, marketing, campagnes, vakanties, actieve vakanties

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...