Geplaatst op: 02-04-2019
Auteur: Marc Gerlings

Start Stichting Marketing Enkhuizen

Start Stichting Marketing Enkhuizen
Foto: Gemeente Enkhuizen.

De gemeente Enkhuizen, VVV Enkhuizen en omstreken, Stichting Stadsmanagement Enkhuizen en Toeristisch Platform Enkhuizen tekenden op vrijdag 29 maart 2019 het convenant om de Stichting Marketing Enkhuizen en omstreken op te richten.


Bundeling van krachten

Wethouder Esther Heutink-Wenderich: "Ik heb gezien dat alle partijen zeer betrokken zijn en zich volop inzetten voor de marketing en promotie van de stad. Tegelijk ziet iedereen het belang in om één sterke stichting op te richten waarbij de krachten gebundeld worden. Er is veel voorbereiding aan vooraf gegaan. Dinsdag 26 maart gaf de gemeenteraad groen licht. Met het ondertekenen van het convenant kan de stichting nu definitief opgericht worden.”

Enkhuizen trekt jaarlijks duizenden toeristen vanwege de historische binnenstad, trekpleisters zoals Zuiderzeemuseum en Sprookjeswonderland en de mooie havens. Op dit moment houden verschillende partijen zich bezig met promotie van de stad. Door de krachten te bundelen en samen te werken aan gastheerschap kan Enkhuizen nog beter op de kaart worden gezet. Het doel van de nieuwe stichting is om meer bezoekers naar Enkhuizen trekken, meer bezoekers van Sprookjeswonderland, Zuiderzeemuseum en de havens te verleiden het winkelgebied van de stad in te gaan en om bezoekers langer in Enkhuizen en de omgeving te laten verkennen.

Trefwoorden: marketing, regio

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.