Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Pieter Elbers (KLM) opent zeventigste Keukenhof

Pieter Elbers (KLM) opent zeventigste Keukenhof
Midden links directeur Bart Siemerink en rechts Pieter Elbers. Foto: Keukenhof.

Keukenhof, de topattractie van Nederland in het voorjaar, is zeventig jaar jong. Flower power is het thema van 2019 en het past goed bij Keukenhof want ieder jaar levert de locatie power aan toerisme. Opvallend detail: Pieter Elbers de Nederlandse topman van KLM verrichtte de officiële openingshandeling.

De officiële openingshandeling is verricht door Pieter Elbers, CEO van KLM. Hij benadrukt hiermee het belang van Keukenhof voor de toeristische sector, meldt Keukenhof. Het park is vanaf donderdag voor het publiek geopend.

Flower Power, de kracht van bloemen

Flower Power is het thema van Keukenhof in 2019. Bloemen inspireren mensen. In Keukenhof verbinden de bloemen mensen uit de hele wereld, die samen genieten van tulpen, geuren en kleuren. Holland is wereldberoemd om de prachtige bloembollenvelden en alle soorten bloemen die er gekweekt worden. Met felle kleuren, hippies, peace & music staat Flower Power voor de sfeer van begin jaren '70. Een prachtig thema om de 70ste Keukenhof mee te vieren.


In het Flower Power bloemenmozaïek, het grootste mozaïek in deze attractie, zijn 50.000 bollen in twee lagen geplant. Het staat nu al mooi in bloei, klaar voor mooie foto’s en selfies. Daarnaast staan de bloemenshows in het Oranje Nassau Paviljoen geheel in het teken van het Flower Power en zijn de inspiratietuinen aan het thema gewijd.


Pieter Elbers, CEO van KLM, vervulde een belangrijke rol in de openingsceremonie. De muzikale invulling stond geheel in het teken van Flower Power. Patricia van Haastrecht en Hans van Heiningen zongen Aquarius en Karin Bloemen bracht een medley ten gehore als voorbode op het Keukenhof lenteconcert. De bijeenkomst is afgesloten met een dansvoorstelling van Total Move.


Meer dan 1 miljoen bezoekers?

Keukenhof is vanaf donderdag 21 maart voor het publiek geopend. Bij de sluiting op 19 mei 2019, hebben volgens de schatting van het park meer dan 1 miljoen bezoekers uit alle delen van de wereld de bloemententoonstelling bezocht.
Trefwoorden: bloemen, Nederland, Holland, Keukenhof, toerisme

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...