Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Pieter Elbers (KLM) opent zeventigste Keukenhof

Pieter Elbers (KLM) opent zeventigste Keukenhof
Midden links directeur Bart Siemerink en rechts Pieter Elbers. Foto: Keukenhof.

Keukenhof, de topattractie van Nederland in het voorjaar, is zeventig jaar jong. Flower power is het thema van 2019 en het past goed bij Keukenhof want ieder jaar levert de locatie power aan toerisme. Opvallend detail: Pieter Elbers de Nederlandse topman van KLM verrichtte de officiële openingshandeling.

De officiële openingshandeling is verricht door Pieter Elbers, CEO van KLM. Hij benadrukt hiermee het belang van Keukenhof voor de toeristische sector, meldt Keukenhof. Het park is vanaf donderdag voor het publiek geopend.

Flower Power, de kracht van bloemen

Flower Power is het thema van Keukenhof in 2019. Bloemen inspireren mensen. In Keukenhof verbinden de bloemen mensen uit de hele wereld, die samen genieten van tulpen, geuren en kleuren. Holland is wereldberoemd om de prachtige bloembollenvelden en alle soorten bloemen die er gekweekt worden. Met felle kleuren, hippies, peace & music staat Flower Power voor de sfeer van begin jaren '70. Een prachtig thema om de 70ste Keukenhof mee te vieren.


In het Flower Power bloemenmozaïek, het grootste mozaïek in deze attractie, zijn 50.000 bollen in twee lagen geplant. Het staat nu al mooi in bloei, klaar voor mooie foto’s en selfies. Daarnaast staan de bloemenshows in het Oranje Nassau Paviljoen geheel in het teken van het Flower Power en zijn de inspiratietuinen aan het thema gewijd.


Pieter Elbers, CEO van KLM, vervulde een belangrijke rol in de openingsceremonie. De muzikale invulling stond geheel in het teken van Flower Power. Patricia van Haastrecht en Hans van Heiningen zongen Aquarius en Karin Bloemen bracht een medley ten gehore als voorbode op het Keukenhof lenteconcert. De bijeenkomst is afgesloten met een dansvoorstelling van Total Move.


Meer dan 1 miljoen bezoekers?

Keukenhof is vanaf donderdag 21 maart voor het publiek geopend. Bij de sluiting op 19 mei 2019, hebben volgens de schatting van het park meer dan 1 miljoen bezoekers uit alle delen van de wereld de bloemententoonstelling bezocht.
Trefwoorden: bloemen, Nederland, Holland, Keukenhof, toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.