Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-02-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Hildegard Assies nieuwe directeur Citymarketing Breda

Hildegard Assies nieuwe directeur Citymarketing Breda
Hildegard Assies

Citymarketing Breda heeft een nieuwe directeur. Hildegard Assies neemt het stokje over van Janine Bos die als interim-directeur het afgelopen jaar de nieuwe citymarketing organisatie heeft vormgegeven.


Breda kan in de ogen van Hildegard wel een wat duidelijker profiel gebruiken: "Met alleen een gezellige, mooie stad komen we er niet. De stad heeft haar ambitie uitgesproken, nu de taak om dat te concretiseren en de trots van de Bredanaar te delen met de buitenwereld."

Frisse blik

 

Hildegard is nog niet bekend met en in Breda, maar daarvan ziet ze zelf ook de voordelen. "Ik kan met een frisse blik naar Breda kijken, zoals een bezoeker die voor de eerste keer de stad bezoekt. Wel is het belangrijk om de hartslag van de stad te gaan voelen om zo samen te bouwen aan een leefbare en aantrekkelijke stad.”

Over Hildegard Assies

 

Hildegard Winnubst–Assies is geboren en getogen in Drenthe en inmiddels getrouwd met, zoals ze het zelf zegt, een geweldige Brabander. Ze heeft een achtergrond in de positionering en ontwikkeling van winkelgebieden op onder andere Schiphol en vele internationale luchthavens. Hier is de basis ontstaan voor haar passie en ontwikkeling als het gaat om denken en handelen vanuit (internationale) doelgroepen en hun drijfveren, samenwerken met diverse stakeholders en het positioneren van een steden.


Het vele reizen heeft Hildegard's passie voor steden doen groeien. Wat maakt dat bepaalde steden en plekken je bij blijven? Wat maakt plekken aantrekkelijk, leefbaar en ‘gezellig’? Wat maakt dat je terugkomt? Mensen spelen hierbij een cruciale rol maar zeker ook de wijze waarop een stad of een plek wordt gebruikt en beleefd. De afgelopen jaren heeft ze met haar bureau UrbanRetail onder andere klantbelevingsconcepten ontwikkeld voor gemeentes en de vastgoed- en bouwsector.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, citymarketing, noord-brabant

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...