Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-01-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Henk van Voornveld vertrekt bij MarketingOost

Henk van Voornveld vertrekt bij MarketingOost

Henk van Voornveld, directeur-bestuurder van MarketingOost, verlaat de organisatie per 1 mei 2019. MarketingOost is specialist op het gebied van regio- en stadsmarketing in het oosten des lands. Hij heeft 16 jaar voor de organisatie gewerkt.


"Het was (en is) een groot voorrecht om dat in een organisatie te doen met zo veel gepassioneerde en professionele collega's. En het was (en is) een groot genoegen om dit samen met enthousiaste en betrokken ondernemers, ambtenaren, bestuurders en bewoners te doen. Dat is voor mij de ware kracht van Oost”, schrijft Van Voornveld.

Grote ontwikkeling doorgemaakt

 

Onder zijn leiding heeft de organisatie zich ontwikkeld tot een toonaangevende partij die zich heeft gericht op een bijdrage aan de duurzame versterking van de regionale economie. Daarbij is ingezet op marketingexpertise, specifieke kennis van de regio en intensieve samenwerking met partners in de regio. Hierbij heeft MarketingOost zich vooral gericht op de rol van regisseur om belangen en krachten te bundelen binnen het meerjarige provinciale programma ‘Gastvrij Overijssel’.


Van Voornveld kijkt terug op een periode waarin belangrijke mijlpalen zijn bereikt, zoals de versterking van imago en naamsbekendheid van de regiomerken Hanzesteden, IJsseldelta, Salland, Twente, Vechtdal, Weerribben-Wieden, (regio) Zwolle en de sterke groei van de vrijetijdseconomie in Overijssel. Het is een passend moment om het stokje over te dragen en zelf te zoeken naar nieuwe uitdagingen.

Wie wordt zijn opvolger?

 

Tot mei blijft Van Voornveld in dienst bij MarketingOost. In de tussentijd wordt gezocht naar een opvolger die in staat is om de sterk verbeterde positie verder uit te bouwen. De Raad van Toezicht is Henk zeer dankbaar voor alle inspanningen die zijn geleverd en de resultaten die zijn behaald. Daarbij heeft de RvT de samenwerking met de directeur-bestuurder als plezierig en zeer constructief ervaren en wenst hem veel succes in zijn verdere carrière.


Henk van Voornveld gaat als zelfstandige aan de slag: "Ik hoop mijn kennis en kunde op het gebied van geografie en stadsmarketing ook in de toekomst in te kunnen zetten. Maar ik hoop ook weer nieuwe dingen te leren, bijvoorbeeld als zelfstandige professional. Best spannend, want zekerheden zijn er niet, maar juist dat geeft mij energie...”

Over MarketingOost en VisitOost

 

MarketingOost is een toonaangevende partij, die met marketingexpertise en specifieke kennis van de regio initieert, regisseert en realiseert om middels destinatiemarketing de regionale economie duurzaam te versterken. We doen dit zonder eigen belang en investeren alle inkomsten weer in de marketing van het gebied. Hierdoor zijn we een onmisbare, verbindende schakel tussen ondernemers, overheid en andere belanghebbenden in de regio. VisitOost is een consumentgericht platform voor de vrijetijdssector in Oost Nederland.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, overijssel, gelderland, rbt

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...