Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-01-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?
Door vergaande technologische, sociale en duurzame ontwikkelen gaat de toeristische sector de komende jaren sterk veranderen. Dat vraagt om medewerkers met andere vaardigheden die bijvoorbeeld alles weten van artificial intelligence, big data, programmeren, andere culturen, verrijkende belevingen of milieuvraagstukken. Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in de branche.

Skills gaps aanpakken

In 8 Europese landen werken in het project Next Tourism Generation Alliance 14 partijen samen om voor 5 toeristische subsectoren de connectie tussen toeristische opleidingen en de industrie te verbeteren. Het project is een initiatief van de Europese Commissie. In Nederland is de Breda University of Applied Sciences (voorheen NHTV) partner in het project.


Industrie en toeristische opleidingen moeten beter ingespeeld raken op de snel veranderende toerisme-industrie op een nationaal en Europees level. In dit project willen ze de ‘skills gaps’ aanpakken die er nu en in de toekomst zijn, om daarmee bij te dragen aan een florerende Europese toeristische branche. Door het project moeten de toekomstige benodigde kennis en vaardigheden van de toeristische branche beter in evenwicht komen met het aanbod van opleidings- en trainingsinstituten.


Het project richt zich op skills op het gebied van digital, social en green. Het einddoel is een blauwdruk met tools te ontwikkelen waardoor opleiders en organisaties in toerisme structureel met elkaar samenwerken.


Input van bedrijven gevraagd

Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in hospitality, food & beverage, visitor attractions, destination management organizations en touroperators & travel agents. Op deze manier zal er duidelijk worden welke kennis en welke producten en/of tools er nodig zijn om (aankomende) werknemers voor te bereiden op het level van skills in de toekomst.


Meedoen met het onderzoek kan eenvoudig door het invullen van deze vragenlijst:


https://buas.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_aabSamvmBvltEhL


De enquête start vandaag (maandag 14 januari) en loopt drie weken.

CELTH



||| Nieuws |||

30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname
30/06/25
Exclusief voor leden
Gijs Schreuder voorzitter Varen doe je Samen!
Voor de periode tot 2030 is Gijs Schreuder benoemd als voorzitter van Varen doe je Samen!.
30/06/25
Exclusief voor leden
ABN AMRO verstrekt €25 miljoen lening aan Tiqets
ABN AMRO heeft een lening van €25 miljoen toegekend aan Tiqets Holding BV, een toonaangevend digitaal platform voor culturele en toeristische ervaringen.
30/06/25
Nieuwe fietsroute belicht Oisterwijkse leerindustrie
Met de lancering van de Leerroute Oisterwijk krijgt de rijke leerhistorie van de gemeente een nieuw podium. De 27 kilometer lange fietsroute, ontwikkeld door gemeente Oisterwijk en Brabant Partners, voert langs iconische plekken zoals de KVL-leerfabriek en de fabriek van schoenenfamilie Van Bommel.
30/06/25
Exclusief voor leden
Ruby Group opent eerste hotel in Griekenland
De Ruby Group breidt haar internationale aanwezigheid uit met de aankondiging van een nieuw hotel in Athene, Griekenland. Het wordt het eerste Griekse hotel van de keten.