Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing

Frans van der Avert weg bij Amsterdam Marketing
Directeur Frans van der Avert stopt bij Amsterdam Marketing en maakt een switch naar Paleis Soestdijk waar hij zich gaat bezighouden met de ontwikkeling van vaste en tijdelijke presentaties, educatieve programma's en marketing.

Per 1 maart aanstaande is Frans van der Avert door de MeyerBergman Erfgoed Groep benoemd als directeur van het concept Made By Holland voor Paleis Soestdijk.

Van der Avert is sinds 2011 betrokken bij Amsterdam Marketing en werd in 2013 na de fusie van drie onderliggende marketingorganisaties directeur. Daarvoor heeft hij lang in museale marketing gezeten. Vanaf begin jaren negentig bij het Rijksmuseum, Nieuwe Kerk en de Hermitage. Hij heeft Amsterdam Marketing met veel energie en enthousiasme aangestuurd. Onder zijn leiding zijn er talloze activiteiten, campagnes en projecten gerealiseerd. De laatste jaren is er onder meer expliciete aandacht voor het vinden van de juiste balans tussen leefbaarheid en welvaart.

Voorzitter van de Raad van Toezicht Anita Nijboer:"Met het vertrek van Frans verliezen wij een bevlogen en goed in de Amsterdamse netwerken ingevoerde directeur. Hij heeft Amsterdam Marketing sinds 2013 omgevormd tot een prachtige organisatie die in het veranderende beeld over de verschillende stakeholders van de stad een belangrijke rol speelt; zowel nationaal als internationaal. Wij betreuren zijn vertrek maar feliciteren hem tegelijkertijd met deze prachtige uitdaging bij Paleis Soestdijk."

Begin dit jaar gaf Frans van der Avert een exclusief interview voor PleisureWorld NRIT over de spagaat van een citymarketingorganisatie die geen extra toeristen meer mag trekken: https://www.nritmedia.nl/kennisbank/38953/Wat_doet_een_citymarketingorganisatie_die_geen_extra_toeristen_meer_mag_trekken?


Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, overtourism, amsterdam

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.