Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Dirk Beljaarts nieuwe algemeen directeur Koninklijke Horeca Nederland

Dirk Beljaarts nieuwe algemeen directeur Koninklijke Horeca Nederland
Dirk Beljaarts wordt de nieuwe algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Hij volgt Rob Bongenaar op, die op 1 oktober jl. afscheid nam. Beljaarts is vanaf 2014 General Manager van Novotel Amsterdam City en lid van het Landelijk Bestuur van KHN.


Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "Ik ben er heel blij mee dat Dirk Beljaarts de nieuwe algemeen directeur van onze branchevereniging wordt. Dirk is niet alleen iemand die de horeca door-en-door kent, maar ook een charismatisch leider en een betrokken, open persoon. Hij is een strategisch bestuurder met gevoel voor politiek, een ondernemer en iemand die mensen met elkaar weet te verbinden. En dat is precies wat we nodig hebben bij KHN. Zeker in de huidige turbulente tijd waarin digitalisering, flexibilisering (blurring) en personalisering impact heeft op de horeca. Juist nu moeten wij als branchevereniging onze toegevoegde waarde aantonen. Ik heb er alle vertrouwen in dat Dirk daar een succes van gaat maken.”


Over Dirk Beljaarts

Dirk Beljaarts begint op 1 februari 2019 als algemeen directeur van KHN. Naast zijn huidige functie bij Novotel Amsterdam City is hij lid van de Raad van Advies bij het Frans Hals Museum in Haarlem en Honorair Consul van Hongarije in Nederland. Hij was eerder onder meer General Manager bij diverse Golden Tulip Hotels Nederland en Duitsland. Daarnaast was hij als toezichthouder jarenlang actief in de Raad van Toezicht van zorgorganisatie Merinos-De Merwelanden in Dordrecht.


KHN wil het verschil maken voor leden

Dirk Beljaarts: "Ik heb een enorme passie voor de horeca. Na de hoge hotelschool heb ik altijd in de horeca gewerkt. Ik kijk er erg naar uit om voor KHN te gaan werken. Sámen met alle medewerkers wil ik me ervoor inzetten dat onze leden zien én merken dat we ons hard voor ze maken: zowel collectief als individueel. Ik geloof in de kracht van goede belangenbehartiging in politiek Den Haag en op lokaal niveau. Dáár moeten we opkomen voor het belang van horecaondernemers. Daarnaast gaan we ervoor om vanuit KHN een pakket van goede producten en diensten aan te bieden dat voor onze leden het verschil maakt. En ten slotte kunnen KHN-leden ook voor advies en ondersteuning op maat bij ons terecht. Met die drie pijlers, waar ik heel erg in geloof, ondersteunen we onze leden; nu en in de toekomst. Zodat zij ervoor kunnen zorgen dat hun gasten waardevolle momenten beleven.”

Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, brancheorganisaties

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...