Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-12-2018
Bron: persbericht
Auteur: Redactie
NRIT Media

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Slovenië biedt Nederlandse reissector groeikansen

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Zowel mondiaal als vanuit Nederland groeit het inkomend toerisme naar Slovenië stevig. In de eerste acht maanden van 2018 ontving Slovenië 150.380 toeristen uit Nederland, een stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Daarmee neemt Nederland de 4e plaats in na Italië, Duitsland en Oostenrijk. Ljubljana is een super stedentripbestemming, de overweldigende natuur, de vele fiets- en wandelmogelijkheden, het camping- en glampingaanbod, wellness en onze keuken zijn enkele speerpunten die de Nederlandse reissector zonder meer aanknopingspunten bieden om het aantal pax naar Slovenië te verhogen. Of om Slovenië als nieuwe vakantiebestemming in hun programma op te nemen, mocht dit nog niet het geval zijn.


Dit is de kernboodschap van ambassadrice mevrouw Sanja Stiglic en Saša Verovšek Musi? – projectmanager Business Communication van het verkeersburo – tijdens de openingspresentatie van de B2B workshop voor Nederlandse touroperators en reisagenten deze week in het NH Hotel Barbizon Palace in Amsterdam. 


Ruim 40 Nederlandse reisorganisaties en reisagenten gingen in gesprek met 16 partijen die uit Slovenië waren overgekomen. Vertegenwoordigers van onder meer TUI, OAD, Pharos Reizen, Face2Face Travel, The Travel Club, Mijn Slovenië, GI Travel, Stip Reizen, Amondo Personal Touch Travel, Shoestring, Travel Counsellors en Natuurlijk Reizen waren aanwezig.


Wijnexpert Simon Woolf – auteur van de ‘Amber Revolution – how the world learned to love orange wines’ – organiseerde voor de gasten een oranje wijnproeverij. Slovenië is een grote producent van de zogeheten oranje wijn – wijn van witte druiven waarvan de schillen lang weken waardoor de wijn amberkleurig of oranje kleurt.


Ineke Derksen van Face2face Travel was de gelukkige winnaar van 2 tickets naar Ljubljana, aangeboden door Adri Airways. Marion Hennink van Amondo nam de 2e prijs in ontvangst: een verblijf in hotel Ribno Bled aan het bekende meer van Slovenië. 


Het verkeersbureau neemt deel aan de Vakantiebeurs van 9 tot en met 13 januari. De workshop werd georganiseerd door Baltus Communications, het Pr-bureau van het Sloveens verkeersbureau

Trefwoorden: B2B workshop, groeiend toerisme, Slovenië

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...