Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-12-2018
Bron: persbericht
Auteur: Redactie
NRIT Media

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Slovenië biedt Nederlandse reissector groeikansen

B2B workshop in Amsterdam opmaat naar veel promotie in 2019

Zowel mondiaal als vanuit Nederland groeit het inkomend toerisme naar Slovenië stevig. In de eerste acht maanden van 2018 ontving Slovenië 150.380 toeristen uit Nederland, een stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Daarmee neemt Nederland de 4e plaats in na Italië, Duitsland en Oostenrijk. Ljubljana is een super stedentripbestemming, de overweldigende natuur, de vele fiets- en wandelmogelijkheden, het camping- en glampingaanbod, wellness en onze keuken zijn enkele speerpunten die de Nederlandse reissector zonder meer aanknopingspunten bieden om het aantal pax naar Slovenië te verhogen. Of om Slovenië als nieuwe vakantiebestemming in hun programma op te nemen, mocht dit nog niet het geval zijn.


Dit is de kernboodschap van ambassadrice mevrouw Sanja Stiglic en Saša Verovšek Musi? – projectmanager Business Communication van het verkeersburo – tijdens de openingspresentatie van de B2B workshop voor Nederlandse touroperators en reisagenten deze week in het NH Hotel Barbizon Palace in Amsterdam. 


Ruim 40 Nederlandse reisorganisaties en reisagenten gingen in gesprek met 16 partijen die uit Slovenië waren overgekomen. Vertegenwoordigers van onder meer TUI, OAD, Pharos Reizen, Face2Face Travel, The Travel Club, Mijn Slovenië, GI Travel, Stip Reizen, Amondo Personal Touch Travel, Shoestring, Travel Counsellors en Natuurlijk Reizen waren aanwezig.


Wijnexpert Simon Woolf – auteur van de ‘Amber Revolution – how the world learned to love orange wines’ – organiseerde voor de gasten een oranje wijnproeverij. Slovenië is een grote producent van de zogeheten oranje wijn – wijn van witte druiven waarvan de schillen lang weken waardoor de wijn amberkleurig of oranje kleurt.


Ineke Derksen van Face2face Travel was de gelukkige winnaar van 2 tickets naar Ljubljana, aangeboden door Adri Airways. Marion Hennink van Amondo nam de 2e prijs in ontvangst: een verblijf in hotel Ribno Bled aan het bekende meer van Slovenië. 


Het verkeersbureau neemt deel aan de Vakantiebeurs van 9 tot en met 13 januari. De workshop werd georganiseerd door Baltus Communications, het Pr-bureau van het Sloveens verkeersbureau

Trefwoorden: B2B workshop, groeiend toerisme, Slovenië

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.