Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

Koningsdam gastlocatie voor Pink Ribbon evenement

Koningsdam gastlocatie voor Pink Ribbon evenement

Gisteren vond op het cruiseschip Koningsdam van Holland America Line een Pink Ribbon relatie evenement plaats. Pink Ribbon, een merk van KWF Kankerbestrijding, organiseerde het evenement om zijn ambassadeurs, bedrijvenrelaties, actievoerders, donateurs en leveranciers te bedanken. Holland America Line is al 6 jaar lang partner van KWF Kankerbestrijding en bood om die reden het schip, gelegen aan de cruiseterminal in Amsterdam, aan als locatie voor het evenement.


Aan boord van de Koningsdam vond zondagmiddag een uitgebreid programma plaats voor genodigden van Pink Ribbon. Pink Ribbon financiert onderzoeken en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en langetermijneffecten van borstkanker.


Gasten werden ontvangen in de World Stage waar Pink Ribbon ambassadrice Quinty Trustfull het programma presenteerde. Zij kregen hier onder andere een bevlogen lezing van onderzoekster Marjanka Schmidt, genoten van een ‘BBC Earth Live in Concert’ optreden en eindigen de middag met een driegangen lunch en rondleiding over het schip.

De middag was bedoeld om alle partners van Pink Ribbon in het zonnetje te zetten en te bedanken voor hun inzet in het afgelopen jaar. Er waren ruim 130 Pink Ribbon relaties aanwezig.


Sponsorloop aan boord: On Deck for a Cause

Holland America Line hecht veel belang aan het inzamelen van geld waardoor kanker de wereld uit kan worden geholpen en levens gered kunnen worden. Aan boord van alle 15 schepen wordt tijdens iedere cruise een sponsorloop gehouden onder de naam ‘On Deck for a Cause’. Cruisegasten doneren voor deelname hieraan geld en de opbrengst van deze sponsorlopen gaat naar zes wereldwijde kankerfondsen, waaronder KWF in Nederland.


Tijdens het Pink Ribbon evenement overhandigde Nico Bleichrodt, Managing Director Sales & Marketing – Continental Europe van Holland America Line een cheque van €19.913 aan Jan Willem Förch, Hoofd Fondsenwerving van KWF/Pink Ribbon. Het bedrag betrof de opbrengsten van de sponsorlopen van de laatste 12 maanden en gaat volledig naar borstkankeronderzoek.

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...