Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

TUI investeert in talenten

TUI investeert in talenten
Simone Groen directeur tourism management Inholland en Arjan Kers CEO TUI.
Hogeschool Inholland tekende op 4 september een samenwerkingsovereenkomst met marktleider in de reiswereld TUI. De samenwerking betekent een structurele uitwisseling van kennis, concepten, ideeën, stages en gastcolleges. TUI wil graag de talenten van de opleiding in beeld krijgen en daarom kwam CEO Arjan Kers naar Diemen voor de handtekening van de overeenkomst.

Marco Bijsterbosch, docent en ook accountmanager TUI bij Inholland beziet de samenwerkingsovereenkomst eerder als een versterking van de relatie in plaats van een start. De touroperator had geen zin in een constante stroom van aanvragen van studenten. Ook Inholland wilde graag een stevige structuur geven aan de bestaande contacten. De structuur is twee jaar geleden opgezet en 2017 gold als pilot voor het project. Het uitwisselingsproject gaat over onderwijsopdrachten, stages, docentenstages en gastcolleges. Een einddatum voor de samenwerking is niet vastgesteld. 

De eerstejaars studenten moeten meteen in het eerste blok hard aan de slag om een nieuw concept voor TUI te bedenken. Ook in het laatste blok van dit studiejaar volgt een speciale opdracht. Tussendoor worden stages en gastcolleges georganiseerd waardoor TUI en Inholland het hele jaar elkaar blijven inspireren. De meer dan 450 studenten van de drie Inholland vestigingen waar tourism management wordt gegeven waren voor deze dag naar de vestiging in Diemen gereisd. Zij moesten aan de bak met hun opdracht. De groep jongens die in 2017 de concepting opdracht won, maakten een speciaal reisprogramma voor gamers.
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, concept, samenwerking, TUI, touroperator

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.