Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-09-2018
Auteur: Marc Gerlings

TUI investeert in talenten

TUI investeert in talenten
Simone Groen directeur tourism management Inholland en Arjan Kers CEO TUI.
Hogeschool Inholland tekende op 4 september een samenwerkingsovereenkomst met marktleider in de reiswereld TUI. De samenwerking betekent een structurele uitwisseling van kennis, concepten, ideeën, stages en gastcolleges. TUI wil graag de talenten van de opleiding in beeld krijgen en daarom kwam CEO Arjan Kers naar Diemen voor de handtekening van de overeenkomst.

Marco Bijsterbosch, docent en ook accountmanager TUI bij Inholland beziet de samenwerkingsovereenkomst eerder als een versterking van de relatie in plaats van een start. De touroperator had geen zin in een constante stroom van aanvragen van studenten. Ook Inholland wilde graag een stevige structuur geven aan de bestaande contacten. De structuur is twee jaar geleden opgezet en 2017 gold als pilot voor het project. Het uitwisselingsproject gaat over onderwijsopdrachten, stages, docentenstages en gastcolleges. Een einddatum voor de samenwerking is niet vastgesteld. 

De eerstejaars studenten moeten meteen in het eerste blok hard aan de slag om een nieuw concept voor TUI te bedenken. Ook in het laatste blok van dit studiejaar volgt een speciale opdracht. Tussendoor worden stages en gastcolleges georganiseerd waardoor TUI en Inholland het hele jaar elkaar blijven inspireren. De meer dan 450 studenten van de drie Inholland vestigingen waar tourism management wordt gegeven waren voor deze dag naar de vestiging in Diemen gereisd. Zij moesten aan de bak met hun opdracht. De groep jongens die in 2017 de concepting opdracht won, maakten een speciaal reisprogramma voor gamers.
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, concept, samenwerking, TUI, touroperator

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...