Geplaatst op: 04-09-2018
Auteur: Hans van Leeuwen
Pleisureworld NRIT

Workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!

Workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!
Pleisureworld NRIT organiseert op maandag 17 september in Arnhem de workshop Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt.


Wie tegenwoordig succesvol wil zijn, moet beschikken over de juiste contacten, online marketing strategie en een uitstekende CRM-database. Voor toeleveranciers is het van groot belang om te weten waar de potentiële klanten zich bevinden, wat het beste moment is om een afspraak te maken en wie de beslissers zijn.


De markt van recreatie & toerisme is booming en het plafond is nog niet in zicht. Ook gaan we gemakkelijker de grens over en is de Nederlandse markt steeds meer een onderdeel van een internationaal speelveld. Andere markt segmenten als horeca en retail veranderen, ze verbreden hun aanbod. Denk bijvoorbeeld aan retailtainment. Ook de regio en gebiedsontwikkeling speelt een steeds voornamere rol als het gaat om grootschalige leisure-ontwikkelingen.


Meer concurrentie maar ook volop kansen

Zowel dag- als verblijfsrecreatie verrast ons bijna dagelijks met de aankondiging van alweer een nieuwe dagattractie of de ontwikkeling van vakantieresorts met de meest luxueuze villa’s. Wij zien een toename in franchise concepten en de opkomst van de I.P.’s, ook wel Intellectual Properties genoemd. Ook het toegenomen inkomend toerisme uit België en Duitsland zorgt voor een gestage groei in leisure, en de Chinese middenklasse komt er aan.


Hans van Leeuwen ziet als trendwatcher en adviseur van Pleisureworld NRIT ook tegentrends die zich meer richten op nichemarkten of ontwikkelingen waar vooral de toekomstige generaties waaronder Millennials en generatie Z heel anders de vrije tijd zullen gaan beleven. Issues als duurzaamheid, cradle to cradle en circulair mogen we niet negeren. Nu al verlangen grote internationale bedrijven ernaar dat toeleveranciers hun eerder geleverde producten en diensten onvoorwaardelijk retour nemen.


De economische vooruitzichten zien er nog steeds rooskleurig uit, ook bij veel recreatieondernemers. Mede door de groei in het toerisme en dagrecreatie. Door de economische voorspoed is er weer volop (financiële) ruimte voor nieuwe plannen en investeringen. Daarom organiseert Pleisureworld NRIT speciaal voor leveranciers opnieuw de succesvolle workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt!’.


De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’

De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’ van maandag 17 september a.s. is volledig vernieuwd en biedt houvast voor bedrijven op zoek naar nieuwe verkoopsuccessen. Deelnemers aan de workshop weten na afloop alles over hun klantenpiramide en wie de beslissers zijn in de markt. Als organisator van de vakdagen ‘Het vakantiepark van de toekomst’, ‘Het nieuwe dagje uit’ en ‘Zet je regio op de kaart’ weet Pleisureworld NRIT als geen ander wat er speelt in de totale vrijetijdsmarkt.


De workshop ‘Succesvol verkopen in de Recreatiemarkt’ biedt een 3 uur durende leergang in de vorm van een presentatie met cases uit de praktijk. De belangrijke trends komen aan bod en u krijgt inzicht in het veranderende ondernemers-speelveld door de toenemende verbreding in dag- en verblijfsrecreatie. Nieuwe kansen dienen zich aan in het segment van horeca, retailtaiment, gebiedsontwikkelingen zoals de Leisure Boulevards en de enorme toename in Family Entertainment Centers. Naast de verbreding in de recreatiemarkt op de Nederlandse markt zullen wij ook aandacht besteden aan de mogelijkheden in het buitenland.


Inschrijven kan via: http://pleisureworld.nl/event/workshop-succesvol-verkopen-in-de-recreatie-markt/


Link: http://pleisureworld.nl/event/workshop-succesvol-verkopen-in-de-recreatie-markt/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dagrecreatie, verblijfsrecreatie, horeca, retail, leisure, attractieparken, recron, khn

CELTH




||| Nieuws |||

25/08/25
Brabant zet in op authentieke beleving met landelijke campagne
Brabant Partners lanceert vandaag een landelijke campagne die het veelzijdige karakter van ‘Goed Leven in Brabant’ centraal stelt. De campagne nodigt mensen uit om hun eigen invulling van goed leven te delen, wat resulteert in een kleurrijk en oprecht beeld van de provincie.
25/08/25
Nieuwe natuur voor Almere
Aan de noordkant van stadsbos Pampushout in Almere werken Flevo Landschap aan een bijzonder project: de Gouden Randen. Op een gebied van zo’n 8 hectare realiseren we nieuwe, robuuste natuur.
25/08/25
Groei verkoop speedpedelecs vlakt af
Op 1 januari 2025 telde Nederland 35,4 duizend speedpedelecs, ruim 2 duizend stuks meer dan een jaar eerder. Dat is een toename van 6,5 procent. Het aantal van deze snelle elektrische fietsen groeit niet meer zo snel.
25/08/25
Oproep: stop indexeren accijns brandstof
Tijdens de vakantie zagen veel Nederlanders dat brandstof in het buitenland goedkoper is aan de pomp. De ANWB doet een dringende oproep aan het kabinet om de jaarlijkse indexering van de accijns op brandstof stop te zetten.
25/08/25
Exclusief voor leden
SAIL 2025 trekt 2,5 miljoen bezoekers
Het grootste evenement van Nederland zit erop. Gister vond de Sail-out plaats van de schepen. Ook dit trok weer vele tienduizenden mensen. De SAIL-organisatie meldt dat het evenement 2,5 miljoen bezoekers trok.
22/08/25
Steeds meer mensen blijven sporten tijdens de vakantie
De laatste jaren kiezen steeds meer mensen ervoor om ook tijdens hun vakantie te sporten. Waar een vakantie vroeger vooral draaide om luieren en lekker eten, willen veel mensen nu hun gezonde ritme vasthouden. Hotels met sportfaciliteiten worden daardoor steeds populairder. Het idee dat je je dag kunt beginnen met een korte training van een kwartiertje spreekt veel vakantiegangers aan. Zo start je met energie, zonder dat je gelijk een intensief sportschema hoeft te volgen.
22/08/25
Exclusief voor leden
Nu al succesvol jaar voor Princessehof
Keramiekmuseum Princessehof in Leeuwarden ontving gisteren zijn 50.000ste bezoeker van dit jaar. Een bijzondere mijlpaal: normaal gesproken trekt het museum jaarlijks zo’n 35.000 tot 40.000 bezoekers.
22/08/25
Exclusief voor leden
Snellere introductie Community Card
Insiders lanceert Community Card: een alternatief voor risicovolle tegoedkaarten. Met de Community Card kunnen DMO's, ondernemers en gemeenten vrijetijdsaanbod flexibel aanbieden aan verschillende doelgroepen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...