Geplaatst op: 19-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Booking bouwt campus in Amsterdam

Booking bouwt campus in Amsterdam
Booking.com bouwt aan de oostelijke rand van het Oosterdokseiland in Amsterdam een eigen campus en vult daarmee het laatste perceel van het eiland. Op het op het Oosterdokseiland komt een mix aan duurzaam wonen, werken en recreëren.

Naast een gloednieuwe kantoorruimte voor 4.000 Booking.com-medewerkers in Amsterdam en een opleidingscentrum voor de ruim 17.000 medewerkers van het bedrijf wereldwijd, zal het project van 72.500m² ook multifunctionele faciliteiten bieden die beschikbaar zijn voor een breder publiek. De ambitie is om een inclusieve en gastvrije werkomgeving te creëren waar duurzaamheid een centrale rol speelt en tegelijkertijd een architectonisch middelpunt te creëren dat toegankelijk is voor een breder publiek. Het project dient in 2021 afgerond te zijn.

Inspirerende campus
"Samen met de gemeente Amsterdam en al onze partners bij dit project zetten we ons tot het uiterste in om een open, inspirerende campus te bouwen, die niet alleen een architectonische verrijking is van dit deel van het centrum, maar ook het imago van de stad als belangrijkste tech hub in Europa zal versterken. Zo groeien we samen verder. Het is ons een enorm genoegen dat we onze banden met Amsterdam nog steviger maken. De stad zit echt in ons DNA," aldus Gillian Tans CEO van Booking.com.



Het Oosterdokseiland biedt een levendige mix van woon-, werk-, studie-, recreatie- en amusementsmogelijkheden voor zowel bewoners als bezoekers. Verschillende toonaangevende technologiebedrijven hebben zich de afgelopen jaren in het gebied gevestigd. Dit geldt ook voor verschillende openbare voorzieningen, een hotel en diverse restaurants.

Booking.com
Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam en van een kleine Nederlandse startup uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce bedrijven ter wereld. Booking.com is onderdeel van Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG), Booking.com heeft meer dan 17.000 werknemers, in 198 kantoren in 70 landen wereldwijd. Dagelijks worden meer dan 1,5 miljoen kamers gereserveerd op het platform.
Topics:Horeca
Trefwoorden: platforms, booking.com

CELTH




||| Nieuws |||

01/09/25
Opening Open Monumentendag in Schiedam
Dit jaar is Schiedam de gastgemeente van de VriendenLoterij Open Monumentendag. Op vrijdag 12 september geeft Open Monumentendag-ambassadeur Janny van der Heijden samen met burgemeester Harald Bergmann van Schiedam het startsein voor het grootste gratis culturele evenement van Nederland.
01/09/25
Horeca van vakantieparken en campings groeide met 6% (Q2-2025)
De horeca beleefde een groeisprintje in het tweede kwartaal van 2025 met 5,5 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van logiesverstrekking lag ook hoger, met 4,5 procent hoger. De omzet van eet- en drinkgelegenheden was 5,9 procent hoger.
29/08/25
15.000 hotels in Europa in massaclaim tegen Booking.com
Bijna 1.100 Nederlandse hotels sloten zich aan bij een Europese massaclaim tegen Booking.com, dat he...
29/08/25
Genieten van Maasvallei vanaf mobiel uitkijkpunt
In de Limburgse plaats Itteren staat sinds deze week op de dijk een verplaatsbaar uitkijkpunt. Dat r...
28/08/25
Vakantiepark Marina Beach gesloten
Vakantiepark Marina Beach aan de Zeeuws-Vlaamse kust is onverwacht gesloten. De reden is dat er geen exploitatievergunning door de gemeente Terneuzen wordt verleend.
26/08/25
Exclusief voor leden
Is de vakantiewoning nog een aantrekkelijke investering?
De aantrekkelijkheid van een tweede woning als investering staat onder druk. Waar vakantiewoningen jarenlang golden als een stabiele en winstgevende belegging, is nu een duidelijke kentering zichtbaar.
26/08/25
Exclusief voor leden
Grote verschillen in NPS-score van touroperators
Touroperators scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +62. Buro Scanbrit scoort het hoogst op klanttevredenheid (+97) en Effeweg.nl (+37) het laagst. Jongeren zijn het meest kritisch in de NPS voor touroperators. Nederlanders van 50 jaar en ouder zijn het meest tevreden.
25/08/25
Brabant zet in op authentieke beleving met landelijke campagne
Brabant Partners lanceert vandaag een landelijke campagne die het veelzijdige karakter van ‘Goed Leven in Brabant’ centraal stelt. De campagne nodigt mensen uit om hun eigen invulling van goed leven te delen, wat resulteert in een kleurrijk en oprecht beeld van de provincie.

||| Agenda |||

03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...