Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-07-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Eindhoven maakt gezinsspeurtocht met augmented reality

Eindhoven maakt gezinsspeurtocht met augmented reality
Eindhoven247 introduceert samen met Dutch Rose Media een bijzondere belevingsspeurtocht in de binnenstad van Eindhoven, waarbij de geschiedenis via augmented reality tot leven komt. Het industrieel erfgoed van Eindhoven heeft als basis gediend voor deze gratis te downloaden route.


De speurtocht-app De Vloek van het vuur maakt gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van augmented reality. Met augmented reality voeg je extra beleving toe aan de wereld om je heen. "De geschiedenis van de luciferfabrieken, stadsbranden, de oorlog en andere duistere tijden komt tot leven, met je smartphone of tablet”, schrijft Eindhoven247. Je hebt geen speciale bril nodig. Je hebt voldoende aan de sensoren en de camera die al in de smartphone aanwezig zijn.


Op speelse manier geschiedenis ontdekken

De augmented reality speurtocht is met name bedoeld voor gezinnen met kinderen, die zo op een speelse manier een stukje geschiedenis van de stad leren kennen. De route start bij Brandstore Eindhoven en is uitgestippeld door een van de enthousiaste stadsgidsen van Eindhoven247. "Het is een mooie aanvulling op onze groepsprogramma’s met gids. Eindhoven247 heeft hiermee een prachtig aanbod voor alle doelgroepen om de stad op een originele en bijzondere manier te kunnen ontdekken” aldus Eric Boselie, directeur Eindhoven247 B.V.


‘De Vloek van het Vuur’ is gratis te downloaden via de App of Play Store in de overkoepelende app Hidden Tracks - Eindhoven City

Topics:Toerisme
Trefwoorden: stedelijk toerisme, rondleidingen, apps

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.