Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Ruim 110 duizend bezoekers voor Jumbo Racedagen

Ruim 110 duizend bezoekers voor Jumbo Racedagen
Dat de strijd om de vrije tijd en euro’s van de consument op alle fronten wordt geleverd, bewijzen de populaire Jumbo Racedagen maar weer die supermarktketen Jumbo jaarlijks organiseert. Deze dagen die afgelopen Pinksterweekeinde plaatsvonden op Circuit Zandvoort, hebben maar liefst 110 duizend bezoekers getrokken, ruim 10% meer dan vorig jaar.


De Jumbo Racedagen in Zandvoort werden nog grootser opgezet dan voorgaande jaren. Met niet alleen een indrukwekkend raceprogramma, maar ook nog meer entertainment voor de hele familie en een bijzondere culinaire beleving. Dit alles bij elkaar zorgde voor een recordaantal bezoekers. Jumbo is een van de sponsoren van Max Verstappen.


Ceo van Jumbo Supermarkten Frits van Eerd: "We zijn ontzettend trots dat we ook dit jaar onze klanten weer een fantastisch evenement met hun grote sporthelden hebben kunnen bieden en onze passie voor racen met hen hebben kunnen delen. Het was dit jaar een nóg groter feest dan de afgelopen edities!”



Tijdens het weekend kwam Max Verstappen maar liefst zes keer in actie. Op eerste Pinksterdag ging hij met Red Bull teamgenoot Daniel Ricciardo en voormalig F1 coureur David Coulthard de baan op. Verstappen reed in de RB8 uit 2012 en Ricciardo en Coulthard stapten ieder in een eigen RB7 uit 2011, om vervolgens met deze Formule 1-bolides het publiek op burn-outs en donuts te trakteren.


Max Verstappen deelde ook handtekeningen uit, gaf interviews en podiumpresentaties en deed in een Aston Martin mee aan de Red Bull Caravanrace. Fans kregen de kans om Max toe te juichen tijdens een speciale circuittour waarbij hij op diverse locaties langs de duinen stopte. Max Verstappen: "De Jumbo Racedagen zijn voor mij een van de hoogtepunten van het jaar. Het is een mooi evenement. Ik heb me enorm vermaakt en hopelijk alle fans ook! Drie Red Bull Racing Formule 1-auto’s op hetzelfde moment op de baan, dat zie je niet zo vaak. Om dat dan ook nog in Nederland te doen, is gewoon heel bijzonder.”


Primeur: Ladies GT Race

Natuurlijk was er naast Verstappen nog veel meer te zien in Zandvoort. Bezoekers van de Jumbo Racedagen kregen een primeur met de eerste Ladies GT Race. Zeventien vrouwen, waaronder bekende Nederlanders en medewerksters van Jumbo, namen het tegen elkaar op. De afgelopen maanden volgden zij een cursus om hun racelicentie te behalen en zich voor te bereiden op hun eerste race op het legendarische circuit. De race ging niet zonder slag of stoot. Er werd getrokken, geduwd en gevochten. Op zondag won Jumbo-medewerkster Annemarie Smink de race en op maandag was dat BNN presentatrice Gwen van Poorten met een mooie tweede plaats voor food blogger Elise Gruppen en een derde plaats voor prinses Laurentien van Oranje.


Gevarieerd programma

De racefans maakten ook kennis met de geheel nieuwe FIA WTCR World Touring Car Cup. Tom Coronel verdedigde samen met wildcard-rijders Bernhard van Oranje en Michael Verhagen de Nederlandse eer. Toch werden de drie wedstrijden gewonnen door toerwagenhelden Yann Ehrlacher, Aurélien Comte en Jean-Karl Vernay. Racing Team Nederland beleefde haar laatste shakedown tijdens het weekend voordat ze afreist naar de 24-uurs race in Le Mans. Maandag vond ook de eerste Red Bull Caravanrace plaats. Dit leverde hilarische momenten op en zorgde voor een spectaculaire afsluiting.

Trefwoorden: evenementen

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.