Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-05-2018
Auteur: Klaas van Erp MRICS RTgzv
Maas Recreatie Bedrijfsmakelaardij
Publicatie: Recreatie & Toerisme mei 2018

Aanbod verkoop recreatiebedrijven groeit

Overdracht in de zomer is geen punt meer

Aanbod verkoop recreatiebedrijven groeit

De economie draait goed, bedrijven zien de toekomst positief in en dat zet veel ondernemers in de recreatiesector aan om nieuwe plannen te maken. Makelaar Klaas van Erp van Maas recreatie bedrijfsmakelaardij sprak tijdens het Trendcongres 2018 uit dat het aanbod van bedrijven in de etalage fors omhoog gaat.


Het inkomend toerisme blijft maar groeien maar ook de Nederlanders hebben weer meer zin in vrije tijd buiten het eigen huis. Daarmee gaan bezettingscijfers omhoog maar ook het bedrag van bestedingen in toerisme lijkt te groeien. Daar komt een belangrijke trend in het vakgebied bij. Nog maar enkele jaren geleden werd de verkoop van een recreatiebedrijf het liefst ver in het najaar of in de winter afgehandeld. Die tijd is voorbij. Of het nu het begin is van een nieuw toeristisch seizoen, of zelfs in de zomer, de overdracht na verkoop van recreatiebedrijven wordt gewoon gedaan. De traditie was dat recreatieondernemers vooral de kansrijke zomer volop wilden benutten. Geen enkel aanbod zou die exploitatiefocus omver krijgen. Anno 2018 is het de normaalste zaak van de wereld, in alle seizoenen worden recreatiebedrijven verkocht en aangekocht. Als makelaar ziet Van Erp daarin de trend dat recreatie professionaliseert.


De bedrijven die nu verkocht en aangekocht worden, zijn steeds vaker van ondernemers die een stevige visie hebben op recreatie en de markt. Voor hen is het duidelijk dat je in de winter investeert in nieuwe producten tot en met herinrichting met vernieuwende concepten. Zij zorgen er voor dat het onderhoud vóór het voorjaar is uitgevoerd. De operationele zaken worden opgeschaald met de kansen die het weer biedt. Dat betekent ook dat het niet veel meer uitmaakt op welk moment een bedrijf overgaat naar een nieuwe eigenaar. De zaken lopen goed door en in- en verkoop past in een strategische visie.


Brochure met 18 bedrijven

Alle ontwikkelingen bij elkaar loopt het aanbod van bedrijven dat nu te koop staat op. Of het nu aan de kust is, aan een meer of op de mooie Veluwe, exploitanten en investeerders krijgen volop de keuze. Van Erp: "Nu al hebben we achttien bedrijven in de etalage staan." U vindt deze in de bijgevoegde folder in Recreatie & Toerisme." Folder weg? Geen punt, je kunt het ook als download vinden op nritmedia.nl.


Heeft u interesse in één van deze dossiers, schroom dan niet om contact met Klaas van Erp en zijn team op te nemen: 073-640 88 88.



Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    13/06/25
    Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
    De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
    06/06/25
    Exclusief voor leden
    Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
    Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
    06/06/25
    Exclusief voor leden
    Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
    Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
    06/06/25
    Exclusief voor leden
    Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
    Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
    04/06/25
    Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
    Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
    02/06/25
    HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
    HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
    02/06/25
    Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
    De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
    27/05/25
    Exclusief voor leden
    Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
    Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.

    ||| Agenda |||

    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...