Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie
VisitDenmark
VisitDenmark houdt een ‘Nederlandse week’, een actieweek waarbij wordt gewerkt aan free publicity voor de meivakantie. Met name door communicatie over nieuwe attracties en evenementen plus aandacht voor het vijftigjarig bestaan van Legoland voeden de campagne.

De Nederlandse meivakantie wordt door de Denen liefkozend de ‘Nederlandse week’ genoemd. In week 18 zijn het voornamelijk de Nederlandse toeristen die de verschillende bestemmingen volop ontdekken, een trend die niet onopgemerkt is gebleven. Attracties en evenementen spelen hierop in door onder andere hun openingstijden te verruimen of door Nederlandstalige gidsen in het programma op te nemen. Hieronder een lijst met nieuwe, bijzondere en unieke activiteiten om tijdens de meivakantie in Denemarken te ondernemen.

De Nederlandse meivakantie is voor de meesten een eerste kennismaking met Denemarken. Niet alleen is het dicht bij Nederland gelegen en makkelijk met de auto te bereiken via twee kanten, over land via Duitsland of over zee met Scandlines. In Denemarken is het bovendien laagseizoen, waardoor veel accommodaties gedurende deze vakantieperiode gunstig geprijsd zijn.

De overnachtingscijfers van de periode april/mei 2017 laten een stijging zien van 6,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. De Deense bestemmingen weten de Nederlandse meivakantie door de stijging in het aantal Nederlandse toeristen in deze specifieke vakantieperiode steeds meer op waarde te schatten en spelen hierop in door activiteiten en attracties ook voor de Nederlandse toerist toegankelijk te maken.

Voor meer informatie over de verschillende regio’s, bezoek deze campagnepagina: www.visitdenmark.nl/devakantiebestemming
Topics:Marketing
Trefwoorden: Denemarken, marketing, communicatie

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...