Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Zwolle host eerste Travel Trade Show in Nederland

Zwolle host eerste Travel Trade Show in Nederland
Museum de Fundatie
NBTC Holland Marketing en MarketingOost ontvangen op 9 oktober ongeveer 100 internationale touroperators in Zwolle tijdens de eerste HollandCity Global Travel Trade Show.


Het evenement heeft als doel om Nederland bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. MarketingOost biedt een gevarieerd programma waarmee de reisorganisaties kennismaken met o.a. Zwolle, de Hanzesteden en de Veluwe. De touroperators komen uit Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, China, Japan, India, Rusland en Brazilië.


Spreiding van bezoekers via internationale reisorganisaties

Hanzestad Zwolle vormt de uitvalsbasis en biedt veel aanknopingspunten voor de internationale promotie van Nederland. "De stad Zwolle markeert verschillende thema’s waarin spreiding van bezoekers centraal staat, passend bij onze HollandCity-strategie”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC. Spreiding door Nederland heeft ook bij de bewerking van de internationale touroperators een zeer belangrijke focus. Zwolle is aangesloten bij diverse thema’s van de HollandCity-strategie, zoals: Hanzesteden, Nederland Waterland, Van Gogh en de Koninklijke verhaallijn. Deze thema’s zijn aanleiding voor buitenlandse bezoekers om ook de minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken.


HollandCity-strategie

Bestemmingen zoals de Hanzesteden en de Veluwe sluiten naadloos aan bij de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. Claudi Groot Koerkamp, Brandmanager Stad en Regio Zwolle bij MarketingOost: "Wij zijn trots dat we de internationale touroperators mogen ontvangen. Dit is een enorme kans voor de stad én regio. Zwolle en omgeving krijgen de kans om zich in de kijker te spelen bij de internationale touroperators. We hopen in de komende jaren nog meer internationale toeristen te mogen ontvangen. Een belangrijke impuls voor onze economie. We gaan samen een onvergetelijk programma neerzetten!”


Programma Global Travel Trade Show

Het evenement bestaat uit een workshop waarop één-op-één afspraken tussen de internationale reisorganisaties en de Nederlandse reisindustrie worden georganiseerd. Voorafgaand en aansluitend aan de workshop vindt een familiarisation (Fam) trip plaats. Touroperators reizen dan door de regio om kennis te maken met de diverse plekken. Voor de workshop en Fam-trips werkt de stad Zwolle nauw samen met diverse partijen in de regio, zoals Museum de Fundatie, Waanders in de Broeren, Lumen Hotel & Event Center, gemeente Zwolle, Weerribben-Wieden, Hanzesteden en VisitVeluwe.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, touroperators

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.