Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-03-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Guerilla-actie van Citymarketing Breda

Guerilla-actie van Citymarketing Breda
Bezoekers van de Bredase binnenstad werden de afgelopen dagen met bijzondere krijttekeningen op straat geconfronteerd. Het bleek een guerilla-actie te zijn van de nieuwe citymarketingorganisatie van de stad.


Op verschillende markante plekken in de stad zoals de Grote Markt en Kasteelplein werd de tijdelijke graffiti van het logo van Breda gespot. Doel van de actie is om Bredanaars, maar vooral ook bezoekers, te wijzen op de veelzijdigheid van de stad en het predicaat ‘Beste Binnenstad 2017-2019’.


Graffiti spoelt met regenbui weer weg

De door City Marketing Breda geplaatste graffiti bleef niet onbesproken. De tijdelijke aard van de graffiti stemde uiteindelijk mild. De honderd kunstwerken zullen vanzelf verdwijnen met een paar regenbuien. De boodschap van de werken is wat betreft directeur Citymarketing Janine Bos echter veel duurzamer: "We hebben afgelopen november niet voor niets het predicaat ‘Beste Binnenstad’ gekregen. Breda heeft zoveel te bieden. Laten we dat aan bezoekers, maar ook aan eigen inwoners, voor eens en voor altijd duidelijk maken.”


Onder de tijdelijke graffiti staan icoontjes die moeten aansporen om er foto’s van te maken en te delen op sociale media. Daar staat volgens Bos ook iets tegenover. "Wanneer je als bezoeker aan de binnenstad de graffiti tegenkomt, daar een foto van maakt en deelt via Facebook, Instagram of Twitter dan maak je kans op een leuke prijs.”


Janine Bos: "Vanaf maandag 9 april stopt de internationale trein Amsterdam-Brussel hier. Prachtig natuurlijk, maar wij willen als Breda natuurlijk meer zijn dan slechts een tussenstop. Daarom staan er onder de krijtgraffiti verschillende hashtags. Naast #bredabestebinnenstad maken we het voor mensen uit het buitenland duidelijk dat Breda een bezoek en verblijf waard is met: #Bredabestcity, #BredaBesteInnenstadt en #Bredameilleurcentreville.



Actie staat niet op zichzelf

De guerilla-actie van Citymarketing staat niet op zichzelf. Er volgen meer initiatieven die de veelzijdigheid van de stad Breda zullen onderstrepen. Bos: "Breda verdient het om nationaal, maar zeker ook internationaal op de kaart te staan. Om op te vallen tussen al die andere steden die dingen naar de hand van bezoekers, zullen we ons in aanpak en campagnes echt moeten onderscheiden. Voor nu zou ik graag alle Bredanaars willen oproepen om foto’s van de krijtgraffiti te delen op social media. Niet alleen om de prachtige prijzen die je kunt winnen, maar vooral om hun trots op de stad tot uitdrukking te brengen. Of dat nu in het Nederlands, Engels, Duits of Frans is, het draait maar om één ding: #bredabestebinnenstad. En dat pakt geen enkele stad ons voorlopig af…”

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, steden, citymarketing, noord-brabant

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname