Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Hoe geef je toerisme en recreatie in jouw regio een boost?

Hoe geef je toerisme en recreatie in jouw regio een boost?

Eén van de 6 onderwerpen in het Trendcongres 2018 op 5 april in de break-out sessies is ‘Boost your region’. Dit jaar kijkt het Trendcongres naar regionale ontwikkelingen. Want waar is de stad zonder een sterke regio? Hoe krijg je alle spelers bij elkaar voor een unieke beleving van stad en regio? Voor het thema Boost your region zijn maar liefst 7 experts ingeschakeld: Joost Melis, Benjamin Nicholson, Karel Werdler, Julia Stroila, Thomas Baaken, Bert Janssen en Pim Dopheide.

Een echte destinatie?
Toerisme wordt voor de regio en de regionale economie steeds belangrijker. Leefbaarheid, werkgelegenheid en trotse bewoners zijn zomaar wat voordelen van een levendige toeristische sector in je regio. Maar hoe maak je van je regio een echte destinatie? In vier sessies gaan we in op productontwikkeling, gastvrijheid, mobiliteit en nieuwe kansen voor cultureel erfgoed.

Leisure Kansenkaart - Joost Melis, House of Leisure & Benjamin Nicholson, Dynamic Concepts

The House of Hospitality - Karel Werdler, Inholland

Explore more, enjoy more with Grenspas - Iulia Stroila, Thomas Baaken (Fachhochschule Munster) & Bert Janssen (Saxion).

Het herontwikkelen van Nederlandse kazernes tot multifunctionele leisure locaties - Pim Dopheide, NHTV.


Alle 20 break-out sessies zijn langs een strenge selectie van 6 actuele onderwerpen gelegd door de organisatie. Je vindt hier het hele programma.

Schrijf je nu in
Kom ook op 5 april naar het Trendcongres 2018 bij Saxion in Apeldoorn (direct naast NS station Apeldoorn). We bieden je nu nog als vroegboekende congresfan een mooie korting! Ben je ZZP'er of student? Dan hebben we voor jou een speciaal tarief.
Trefwoorden: toerisme, congres, recreatie, regio, boost, ontwikkeling, trend

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...