Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bijzondere kick-off themajaar 2019 Rembrandt & de Gouden Eeuw

Bijzondere kick-off themajaar 2019 Rembrandt & de Gouden Eeuw
Tijdens het persevent op de Nederlandse ambassade in Berlijn is het officiële startsein gegeven voor het internationale themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw. Het event viel samen met de grootste toerismebeurs in Europa de ITB.


Dit themajaar is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC Holland Marketing en steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen. Gezamenlijk vertellen de steden het verhaal van de rijke geschiedenis van Nederland in de Gouden Eeuw. Tijdens het event proefden de journalisten de Gouden Eeuw door een uniek eetbaar stilleven uit de 17e eeuw. Het persevent op de Nederlandse ambassade trok een recordaantal van meer dan 60 Duitse journalisten.


Versterkt inzetten op spreiding bezoekers

Nederland ontving afgelopen jaar bijna 5,2 miljoen Duitse bezoekers. Door de geringe afstand tussen Duitsland en Nederland blijft ons land een geliefde bestemming voor Duitsers. Aangezien Duitsers vaker Nederland bezoeken, zet NBTC via de HollandCity-strategie in op spreiding van Duitse bezoekers in tijd en ruimte, zodat ook minder bekende plekken meeprofiteren van de groei van toerisme. De organisatie van themajaren als Rembrandt & de Gouden Eeuw is een voorbeeld van hoe spreiding onder andere bij Duitse bezoekers wordt gestimuleerd door meer cultuurbezoekers te trekken.

Topics:Cultuur
Trefwoorden: evenementen, themajaren, cultureel toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.