Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kamerprijzen deze winter 14% omhoog

Kamerprijzen deze winter 14% omhoog
De trivago wintertrends cijfers zijn weer binnen. En dit keer tonen de cijfers aan dat de gemiddelde hotelkamerprijzen deze winter in Nederland met 14% zijn gestegen ten opzichte van de vorige winter. Voor een hotelkamper wordt nu gemiddeld € 145 betaald Vergelijken we de kamerprijzen met twee jaar geleden dan zijn ze zelfs met een kwart gestegen.


Amsterdam staat met een gemiddelde prijs van 154 euro per nacht bovenaan het lijstje. Voor hotelkamers in Valkenburg (€138), Scheveningen (€135) en Maastricht (€134) wordt daarna het meeste geld neergeteld.

De gemiddelde prijs tijdens de wintermaanden is gebaseerd op de zoekperiode van 1 december 2016 tot 15 januari 2018, waarbij enkel de data is meegenomen van reizigers die naar een hotel zochten tussen 1 december 2017 en 28 februari 2018.


Meest populaire winterbestemmingen

Dat Amsterdam ook in de winter de meest populaire bestemming is onder hotelgasten, zal niemand verbazen. En met een gemiddelde prijs van 154 euro per nacht staat de hoofdstad ook qua gemiddelde prijs bovenaan het lijstje. Voor hotelkamers in Valkenburg (€138), Scheveningen (€135) en Maastricht (€134) wordt daarna het meeste geld neergeteld. Rotterdam, nummer 2 op de lijst van populaire winterbestemmingen, ziet de gemiddelde hotelkamerprijs nog niet zo snel omhoogschieten en blijft steken op €113.



Welke hotelgasten spannen de kroon?

Chinezen zijn bereid het meest te betalen voor een hotelkamer in Nederland gedurende het winterseizoen. De gemiddeld gekozen kamerprijs ligt zelfs op 183 euro per nacht. Ook Israëliërs (€172) en hotelgasten uit Oostenrijk (€162) kiezen voor een duurdere kamer wanneer ze op zoek zijn naar accommodatie online.

Link: http://hotelmanager-blog.trivago.com/
Topics:Horeca
Trefwoorden: hotels, prijzen

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.