Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-01-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

De Veluwe maakt kwaliteitssprong

De Veluwe maakt kwaliteitssprong
In 2017 was de Veluwe de populairste vakantiebestemming van ons land, zo bleek onlangs uit het nieuwe ContinuVakantieOnderzoek. Volgens Hans van de Vuurde van vakantieparkenwebsite ParkAanbiedingen.nl lijken de inspanningen om de Veluwe aantrekkelijker te maken hun vruchten af te werpen. Zowel op het gebied van marketing, als kwaliteitsverbetering heeft de Veluwe flinke sprongen gemaakt.

De laatste jaren leek de Veluwe als toeristisch gebied te kampen met onderwaardering. Dit lijkt nu echter voorbij. Dit komt volgens Van de Vuurde mede door diverse investeringen in bungalowparken in de regio. De grootste aanbieders in voerden de laatste jaren een flink aantal verbeteringen door op de Veluwse parken in zowel de accommodaties als de faciliteiten door bijvoorbeeld duurzame en milieuvriendelijke vakantiebungalows te bouwen en goede restaurant faciliteiten aan te bieden.


Flink meer interesse in de Veluwe

Volgens Van Vuurde neemt de interesse in de Veluwe flink toe. Niet alleen bij Nederlanders is de Veluwe in populariteit gestegen. Zowel onze zuider- als oosterburen weten de Veluwe als vakantiebestemming steeds beter te waarderen. Het bezoekersaantal op de website neemt toe en vooral de luxere parken op de Veluwe worden meer bekeken. Ook andere parken in Gelderland die net buiten de Veluwe liggen profiteren hier volgens van Vuurde van mee. Belangrijk blijkt wel de kwaliteit van de parken.


Dagjes uit en bungalowparken profiteren van elkaar

Of bungalowparken profiteren van de toeristische attracties, of andersom. Feit is dat de grote toeristische attracties op de Veluwe de bezoekersaantallen zien stijgen. Zowel Apenheul, Burgers’ Zoo en het Kröller-Müller Museum konden op meer interesse rekenen van bezoekers. Gezamenlijk zorgen bungalowparken en attracties voor een zeer compleet aanbod voor toeristen. Hierdoor lijkt de opmars van de Veluwe voorlopig nog niet gestuit.

Link: https://parkaanbiedingen.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, gelderland, veluwe, vakanties, binnenlands toerisme, inkomend toerisme

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...