Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-11-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Trendrapport: succesvol resultaat samenwerking

Trendrapport: succesvol resultaat samenwerking

Het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd dat vorige week is verschenen staat vandaag centraal in het online relatiemagazine van het CBS. In het artikel Trendrapport toerisme: succesvol resultaat samenwerking wordt verslag gedaan van het event Trendrapport Live en staat de goede samenwerking tussen CBS, CELTH, NRIT Media en NBTC Holland Marketing centraal.


"We hebben de krachten gebundeld: kennis en data van verschillende partijen komen in dit rapport samen. Elke organisatie heeft zijn eigen sterkte en expertise. De onderwerpen zijn heel divers, waardoor er voor iedereen wel interessante onderwerpen inzitten. Ook de koppeling met het onderwijs en innovatie is een mooie toevoeging”, zegt Kees van der Most van NBTC.


Het Trendrapport heeft als doel een actueel, gedegen en samenhangend overzicht te geven van het toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding in Nederland.


Doelgroep

De doelgroep bestaat uit een breed spectrum van geïnteresseerden: beleidsmakers, studenten, professionals in het onderwijs, brancheorganisaties en ondernemers in de vrijetijdsbranche. Deze doelgroep bezocht ook het evenement op 20 november. "Het is de eerste keer dat we naar aanleiding van het trendrapport zo’n evenement organiseerden”, vertelt CBS-projectleider Luuk Schreven. "Gezien de grote opkomst bleek dat een schot in de roos. Allerlei thema’s kwamen aan bod, van big data over toerisme tot oplossingsrichtingen voor duurzamer stedelijk toerisme.”


Meer informatie en bestellen

Het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2017 is via de store van NRIT Media te bestellen. Het Trendrapport in 50 trends is via het kennisplatform NRIT Media te lezen.

Link: https://corporate.cbs.nl/#articleId=2925893e-26d4-480a-9f98-b685b12c1207-nl-nl
Topics:Beleid
Trefwoorden: trendrapport, trends, samenwerking, beleid

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.