Geplaatst op: 16-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Nederlanders iets vaker naar Puglia

Nederlanders iets vaker naar Puglia
Foto: Shutterstock
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in Amsterdam voor zakelijke relaties. Langzaam neemt het aantal Nederlandse bezoekers naar de regio toe. Nederlandse toeristen vormen een marktaandeel van net iets mee dan 5%.

"De Nederlandse markt heeft in de laatst vier jaar een constante groei laten zien–zoals Alfredo De Liguori, Marketing-verantwoordelijke van PugliaPromozione onderstreepte.De uit Ne­derland afkomstige toeristen vertegenwoordigen voor Puglia 5,3% van het internationale verkeer en in 2016 hebben we 37.927 aankomsten en 138.507 verblijven geregistreerd. Nederlandse toe­risten geven de voorkeur aan verblijven van middellange tot lange duur, waarin cultuur, relax en natuur gecombineerd worden, en ze worden gekenmerkt door een hoog cultureel niveau, die in hun vakantie niet alleen een moment van ontsnapping zien maar die de Puglia experience ten volle wil­len beleven, de levensstijl, de keuken en de wijn, de artistieke en natuurlijke schoonheid”.
Trefwoorden: toerisme, accommodatie, marketing, Puglia

||| Blogs |||

04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
06/02/18
Is toerisme over?
Is toerisme over?
06/02/18 · Toerisme · Hans Dominicus | Lees meer
Overtourism is een nieuwe kreet die men heeft gelanceerd. Het suggereert dat er teveel toerisme is,...
03/04/17
Kijk eens buiten je sector!
Kijk eens buiten je sector!
03/04/17 · Dagrecreatie · Toerisme · Laurien van der Vaart | Lees meer
De vrijetijds- en toerismesector verandert razendsnel. Dit is natuurlijk vaker gezegd, en was ook w...
31/03/17
Zo kom je uit de ”ocean of sameness”: trendwatch in travel met Industrie Expert & Strategic Business Developer Peter Romer Hansen
Peter Rømer Hansen, industry expert & strategic business developer (Denemarken) is een van de ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/18
Trend: meer zakelijk zomerbezoek in Hoofddorp
Al jaren zitten de hotels in Amsterdam en omgeving overvol en wijken bezoekers aan de hoofdstad vake...
18/07/18
Exclusief voor leden
Onderzoek toepassingen blockchain voor mkb
Wie denkt aan blockchain, denkt aan bitcoins en aan grote bedrijven die al met deze technologie wer...
18/07/18
Wat voor weer wil de Nederlandse toerist tijdens vakantie?
Het hoogseizoen 2018 is begonnen en ondanks het heerlijke weer in Nederland vliegen er komende weke...
17/07/18
Exclusief voor leden
Feestmaand voor populaire Franse wandelroute
Als de favoriete wandelroute vijftig jaar bestaat dan is dat een mooie reden voor een feest. Het is...
11/07/18
Provincie Limburg daagt ondernemers uit in ontwikkeling Maas en Maasplassen (met video)
De toeristische sector in de provincie Limburg genereert ieder jaar 4 miljard euro omzet. Bezoeker...
11/07/18
Na peiling direct badmuts af bij Italiaanse camping
Bij Italiaanse en Franse campings is het heel gewoon, een badmuts dragen in het zwembad. De Nederla...
11/07/18
Eindhoven maakt gezinsspeurtocht met augmented reality
Eindhoven247 introduceert samen met Dutch Rose Media een bijzondere belevingsspeurtocht in de binne...
10/07/18
Exclusief voor leden
We appen vanaf vakantieadres (89%)
Ongeveer 66% van de Nederlanders stuurt vanaf het vakantieadres een ansichtkaart naar vrienden en ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk