Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart

VVV bon maakt plaats voor VVV Cadeaukaart
Vlnr Fabian Paagman, Algemeen Directeur Paagman B.V., Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland en Michaël van Straalen, Voorzitter MKB-Nederland.
De meest bekende cadeaubon van Nederland de VVV Cadeaubon verdwijnt na 42 jaar en wordt vervangen door een cadeaukaart die zowel online als offline kan worden besteed. Michaël van Straalen, voorzitter van MKB-Nederland, ontving de eerste VVV Cadeaukaart uit handen van Kees van Wijk, Algemeen Directeur van VVV Nederland.


De nieuwe VVV Cadeaukaart biedt van alle cadeaukaarten in Nederland het grootste cadeauaanbod in winkels én webshops. Bovendien is het bedrag wat op de cadeaukaart staat in delen te besteden. Volgens Fabian Paagman, algemeen-directeur van Paagman Boekwinkels in Den Haag, blijkt uit onderzoek dat ruim 60% van de cadeaukaarthouders gemiddeld tot de dubbele waarde van de kaart uitgeeft in de winkel en webshop waar zij hun aankoop doen.


Michaël van Straalen zegt: "De nieuwe kaart die nu zowel online als in de winkelstraat is te besteden biedt een extra stimulans voor de e- en retailmarkt. Door de brede besteedbaarheid en het klassieke, betrouwbare imago van de VVV is de cadeaukaart een altijd passend cadeau.”


130 miljoen euro omzet

In 2016 werden 8,1 miljoen VVV cadeaubonnen en -kaarten door VVV Nederland verkocht met een totale verkoopwaarde van meer dan 130 miljoen euro. Het meest populair was de VVV Cadeaubon waarvan er 7,9 miljoen werden verkocht. De gemiddelde waarde van een bon bedraagt 15 euro. Deze bon is op ruim 3 duizend punten te koop en kan bij ruim 23 duizend acceptanten worden besteed. Van de digitale VVV Giftcard werden er 78 duizend verkocht met een gemiddelde kaartwaarde van 26 euro. 


DNB en AFM toezichthouders

De VVV Cadeaukaart voldoet aan de eisen van het Keurmerk Cadeaukaarten. Alle gelden staan op een aparte stichting derdengelden rekening die onder toezicht van DNB en AFM valt. De VVV Cadeaukaart is vanaf 1 november overal te verkrijgen en te besteden. Meer informatie is te vinden op: http://www.vvvcadeaukaart.nl


Positie verder versterken

Erwin de Zeeuw, Directeur VVV Giftcards: "De traditionele papieren VVV Cadeaubon is de bekendste en meest favoriete cadeaubon van Nederland (*bron: GfK Gift Card Monitor 2016). Die positie willen we verder versterken. De VVV Cadeaukaart bereikt ook de groeiende groep jongeren die vooral online winkelt en keuzevrijheid waardeert. Niet alleen geven wordt leuker, ook krijgen!”

Topics:Marketing
Trefwoorden: cadeaubonnen, vvv

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...