Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-09-2017
Auteur: Marc Gerlings

Rotterdam omarmt als eerste stad Black Friday

Rotterdam omarmt als eerste stad Black Friday
Illustratie: Rotterdam Partners
Het is een typisch Amerikaanse traditie geworden: Black Friday. Dat klinkt angstaanjagend maar het is gewoon de start van drie dagen waarbij winkels en andere aanbieders van producten en diensten met flinke kortingen verkopen. Rotterdam is de eerste grote stad die het fenomeen omarmt, van 24 tot en met 26 november 2017.

Koopjesjagers kunnen eind november hun hart ophalen, Black Friday vindt vanaf dit jaar ook in Rotterdam plaats. Rotterdam is daarmee de eerste stad die deze immens populaire Amerikaanse traditie naar Nederland haalt. Een weekend lang kunnen shoppers gebruik maken van vele deals voor hun december inkopen.

Ook de sector leisure laat van zich horen. Hotels en musea komen met speciale acties. Bijvoorbeeld Museum Rotterdam dat je kunt bezoeken voor de helft van de prijs. Voor mannen die geen zin hebben om te shoppen is er een heuseman-caveom te sporten of gamen.
Trefwoorden: leisure, winkelen, Rotterdam, citymarketing

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname