Geplaatst op: 27-09-2017
Auteur: Marc Gerlings

Chinezen maken opmars als irritante toeristen

Chinezen maken opmars als irritante toeristen
Foto: Shutterstock
Nederlanders vinden Russen met afstand de meest irritante toeristen om tegen te komen tijdens de eigen vakantie. De Nederlanders staan op plek 4. Het opvallendste punt van dit online onderzoek is de opmars van de Chinezen als irritante toeristen (plek 3).

Dat blijkt uit onderzoek dat deze maand is uitgevoerd doorVakantiedealz.nl onder 1.060 Nederlanders.

Top 10 irritante vakantiegangers 2017
Russen staan met stip op 1als het gaat om irritant gedrag tijdens de vakantie. Vande Nederlanders die zich ergerenaan andere vakantiegangers, noemt bijna 40% de Rus als meest irritante vakantieganger.

1 -Russen (38,5%)

2 -Engelsen (19,9%)

3 -Chinezen (11,9%)

4 -Nederlanders (8,9%)

5 -Duitsers (7,2%)

6 -Fransen (4,7%)

7 -Amerikanen (1,6%)

8 -Japanners (1,6%)

9 -Italianen (0,8%)

10 -Polen (0,4%)

Opmars Chinese toerist
Net alsRussen wekken Engelse vakantiegangers irritatie op door hun aanwezigheid / luidruchtigheid en door dronkenschap.Ook Duitse en Nederlandse vakantiegangerswordenvooral verweten luidruchtig te zijn. Bij Duitse vakantiegangersvinden de respondentenhet verder vaakvervelend dat deze zich niet aanpassen en weigeren iets anders dande eigen taal te spreken.

Opvallend genoeg lijken we ons wel minder te ergeren aan Duitse vakantiegangers dan je wellicht zou verwachten. Chinese vakantiegangers daarentegen lijken aan een opmars bezig in de ranglijst van irritante vakantiegangers.Inmiddels staan ze stevig in de top 3 en bij de ondervraagden in de leeftijdsgroep 18 - 24 jaar scoren Chinese vakantiegangers zelfs bijna net zo slecht als Russen. De meest genoemde ergernissen bij Chinese vakantiegangers zijn: optrekken in grote groepen, voordringen, in de weg staan en continu met foto's & selfiesticks in de weer zijn.

Luidruchtig, onbeschoft en dronken
De meest genoemde ergernissen zijnde luidruchtigheid van de Rus (Nr 1), het onbeschofte/asociale gedrag en het mateloze drankgebruik.Zeer vaak komt het voorbeeld voorbij van voordringen bij het buffet, teveel opscheppen en vervolgens het merendeel laten staan. Ook bedjes claimen en agressief gedrag worden vaak genoemd.
Trefwoorden: toerisme, bezoekers, irritatie

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname