Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-09-2017
Auteur: Marc Gerlings

KHN vraagt gasten om donatie voor Sint Maarten

KHN vraagt gasten om donatie voor Sint Maarten
Foto: Shutterstock

Sint-Maarten is zwaar getroffen door orkaan Irma. Voor de wederopbouw is veel geld nodig. Sint-Maarten is voor 80 procent afhankelijk van horeca en toerisme. Daarom komt de horeca in Nederland in actie om de horeca op Sint-Maarten een hart onder de riem te steken en financieel te helpen.


Robèr Willemsen, voorzitter KHN: "Als horecaondernemers weten wij als geen ander hoe belangrijk de inkomsten van toeristen en andere gasten zijn. Daarom hebben we vandaag onze leden opgeroepen om van zaterdag 23 september tot en met zondag 1 oktober gezamenlijk in actie te komen voor de horeca op Sint-Maarten. We vragen of zijzelf en hun medewerkers een bedrag over hebben voor Sint-Maarten. En zij kunnen met een speciaal A4-tje ook hun gasten om een kleine bijdrage vragen. Aan het einde van de actieperiode maakt iedere ondernemer zelf het totaalbedrag over naar het gironummer van het Rode Kruis: giro 5125. Wij vragen onze leden ons te laten weten welk bedrag is overgemaakt. KHN telt alle bedragen bij elkaar op en overhandigt het totaalbedrag symbolisch (in de vorm van een cheque) aan het Rode Kruis."


Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft net geen 20.000 horecaondernemers als lid.

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.