Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-09-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuw themagebied en entree voor Toverland

Nieuw themagebied en entree voor Toverland
Attractiepark Toverland opent volgend jaar een nieuw entreegebied en een nieuw themagebied. De bouw is inmiddels van start gegaan. Deze mijlpaal wordt gevierd met de lancering van de website 2018.toverland.com, waarop geïnteresseerden het laatste nieuws over de uitbreiding op de voet kunnen volgen.


Attractiepark Toverland wordt met de uitbreiding anderhalf keer zo groot. Over een oppervlak van zeven hectare worden een nieuw entreegebied en een nieuw themagebied gerealiseerd. In het themagebied staan een tweetal grote attracties centraal: een sensationele Wing Coaster van B&M en een magische boatride. Later deze maand zullen meer details van het nieuwe themagebied bekend worden. 


Investering van 30 miljoen euro

Met de uitbreiding is een investering van 30 miljoen euro gemoeid. De vorige grote uitbreiding in de Magische Vallei in 2013 heeft Toverland geen windeieren gelegd, toen stegen de bezoekersaantallen in een jaar tijd met 24 procent naar ruim 600 duizend. Een groei die expert Pieter Cornelis had voorspeld met zijn model dat in het boek Investment Thrills wordt beschreven. In 2015 behaalde Toverland met 700 duizend bezoekers een omzet van 17,2 miljoen euro en 1,2 miljoen euro winst (voor belastingen). Het eigen vermogen bedroeg in 2015 7,8 miljoen euro. Het totaal aan achtergestelde leningen bedraagt  3, miljoen euro en de bancaire leningen zijn goed voor 10.,6 miljoen euro. Met een Net Debt/Ebitda ratio van 2,33 is er ruimte voor investeringen die nu ook weer wordt gebruikt.


Grootste uitbreiding ooit

"Dit is onze grootste uitbreiding tot nu toe”, aldus Oomen. "We kunnen ons goed voorstellen dat iedereen erg benieuwd is naar onze uitbreidingsplannen, vandaar dat we hiervoor een speciale website hebben ontwikkeld.” Op de website 2018.toverland.com wordt aan de hand van afbeeldingen, video’s, geluidsfragmenten en storytelling een voorproefje gegeven voor volgend jaar. Om toegang te krijgen tot deze exclusieve informatie dient de bezoeker zich eerst aan te melden.


Bouw gestart

De afgelopen maanden zijn de voor de uitbreiding benodigde vergunningen verleend en is de grond bouwrijp gemaakt. "De bouw kan nu dus écht beginnen”, zegt Paul Oomen, Technisch Directeur. "Op dit moment kun je aan de hand van piketpaaltjes de contouren van de gebouwen al zien.” In de zomer van 2018 zullen de nieuwe gebieden opengaan voor publiek.

Trefwoorden: attracties, attractieparken

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname