Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bloggersreis van 10 weken door Zuid-Limburg, Maastricht en EU-regio

Bloggersreis van 10 weken door Zuid-Limburg, Maastricht en EU-regio

VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing hebben samen het startschot gegeven voor grootste bloggersreis ooit in Limburg. Naomi van Putten verblijft de komende tien weken in Zuid-Limburg, Maastricht en de (EU)regio. Zij zal op meerdere momenten vergezeld worden door collega-bloggers en andere media om samen met hen te publiceren over deze regio.


"Zij plannen in die drie maanden iedere dag een activiteit voor mij in, maar verder is het aan mij het goede leven in die streek te ontdekken", schrijft Naomi in haar eerste blog. "En tegelijkertijd mijzelf te (her)ontdekken. Weer even een stap terug te doen, te reflecteren en me te laten inspireren. Uit de dagelijkse drukte, in alle vrijheid, alleen of in gesprek met een andere blogger, een local of programmamaker."


Doelgroep

De hoofddoelgroep van deze campagne is de zelfbewuste vrouw tussen de 25 en 50 jaar. Deze vrouw combineert een (parttime) baan met een (gezins)huishouden en druk sociaal leven. Deze vrouw is toe aan een weekje voor zichzelf (eventueel met partner of vriendin). Doel van dit weekje voor zichzelf is onthaasten, ontspannen, genieten van klein geluk, inspiratie opdoen en nieuwe inzichten krijgen. De vrouw is nuchter en staat veraf van spiritualiteit, maar is staat wel open voor fysieke ontspanning als yoga of pilates.


Eerste samenwerking Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg

De campagne ‘Limburg lonkt’ is de eerste samenwerking tussen Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg. Met de bloggerscampagne belichten de samenwerkende partijen meerdere aspecten van de regio. Doel van de campagne is o.a. om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. "Met name op doordeweekse dagen en buiten het hoogseizoen is er ruimte voor meer bezoekers”, aldus Anya Niewierra, directeur VVV Zuid-Limburg. De organisaties denken met deze campagne bezoekers te kunnen verleiden om langer te blijven door de hele regio te verkennen, ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt.


"Het is behoorlijk onwerkelijk, maar het gaat écht gebeuren: ik mag op blogsabbatical door Zuid-Limburg en Maastricht! Toen ik deze video ontving, stond ik letterlijk te trillen van geluk.. zó blij! Want wat een buitenkans is dit."


Naomi van Putten


Aanhaken bij bestaande kanalen

Blogger Naomi van Putten zal via haar blog Happy B’s – ook te volgen via het bekende bloggersplatform ‘Blog Lovin’ – vlogs, blogs, interviews en foto’s delen. Daarnaast publiceert zij op haar facebookpagina en via haar Instagramaccount. Lars Flinkerbusch, directeur Maastricht Marketing: "Door gebruik te maken van haar kanalen met trouwe volgers, door het aanhaken van meerdere bloggers en media en door het promoten van haar publicaties op social media zal het bereik en de zichtbaarheid van Zuid-Limburg, Maastricht en de EU-regio sterk toenemen. Daar gaat onze regio in constante versnelde ontwikkeling flink van profiteren.”


Doelstelling

Zuid-Limburg profileren als ‘geluksregio’ van Nederland waarbij ‘Good Life’ en ‘onthaasten’ de sleutelwoorden zijn door een consistente verspreiding van de boodschap en het genereren van een zo groot mogelijk bereik. Tijdens de campagne worden door de sabbaticalblogger, influencers en media verhalen verteld en verspreidt de geluksguerrilla zich als een olievlek. Dit lijdt tot een economische impact, verhoging van de naamsbekendheid en het toeristisch marktaandeel. Sleutelwoorden: Authentiek, sympathiek en persoonlijke verhalen en ontmoetingen, geluksmomentjes. Ook bedrijven kunnen op de campagne aanhaken door partner te worden. Het is de bedoeling om met deze campagne 2,1 miljoen mensen te bereiken.

Link: https://www.happybs.nl/category/limburg-lonkt/?utm_medium=email&utm_campaign=Limburg+Lonkt&utm_content=Persbericht+27+augustus&utm_term=www.limburglonkt.nl&utm_source=Mailplus
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, zuid-limburg

CELTH



||| Nieuws |||

04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...