Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-08-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Regiomarketing centraal op Vakdag Zet je regio op de kaart

Regiomarketing centraal op Vakdag Zet je regio op de kaart
De eerste Vakdag Zet je regio op de kaart staat in het teken van inspiratie van succesvolle campagnes en projecten rond regiomarketing. Deze dag staat in het teken van inspiratie door succesvolle campagnes en projecten en wordt ook op een inspirerende locatie gehouden: Aviodrome op luchthaven Lelystad.


Het bruist volgens initiatiefnemer Hans van Leeuwen in ons land van de regionale initiatieven. Toerisme en recreatie worden door veel beleidsmakers gezien als de nieuwe economische aanjagers. Maar het gevecht om de gast is tevens een mondiale uitdaging door de groei van het inkomend toerisme.En is het probleem van Amsterdam de oplossing voor de regio? Zijn de VVV's achterhaald of klaar voor de toekomst, kan de provincie het verschil maken in een regionale aanpak en zijn RBT's effectief genoeg in het bereiken van de consument? Allemaal vragen die op het congres op donderdag 21 oktober aan de orde komen.


Het programma:

  • Gemeente Lelystad: De economische effecten van de luchthaven op Lelystad en de regio
  • ANVR: hoe klantgericht zijn we eigenlijk?
  • RBT Rivierenland: De relevatie van een toeristenbureau
  • NKC: Faciliteer de camperaar in je regio en profiteer
  • Leeuwarden:– Culturele hoofdstad
  • HollandWorld™ in Park21: Destination product development & Lessons learned
  • Centrummanagement Maastricht: Van Goed naar Excellent
  • Go-Kids: Flierefluiter
  • Kenniscentrum Kusttoerisme: Via big data naar regionale kennis en innovatie
  • EUREGIO: Gezamenlijk werk maken van de Duitse markt
  • Onlinebeinvloender: Marketing voor regio’s
  • BAS Retail: Waarom iets verbieden wat een succes is?
  • Ensanne: Waarom bloggers structureel onderdeel moeten zijn van je marketingmix
  • Verkeersbureaus.info – Zorgen problemen Booking.com en Airbnb ook voor oplossing op jouw bestemming?
  • RBT Rivierenland – Fruitrijk, een regionale dagattractie

Deelname

Deelname aan de dag kan als bezoeker, standhouder of partner. Meer informatie op de website zetjeregioopdekaart.nl


Link: http://zetjeregioopdekaart.nl/
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, beleid

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...