Geplaatst op: 16-08-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Euro Attractions Show 2017 met meest uitgebreide seminarprogramma ooit

Euro Attractions Show 2017 met meest uitgebreide seminarprogramma ooit
Van 24 tot en met 28 september 2017 is Berlijn hét centrum van de Europese leisure industrie want dan strijkt de Euro Attractions Show (EAS) neer in de Duitse hoofdstad. Het evenement biedt, naast een 11.500 m2 grote beursvloer, het meest uitgebreide seminarprogramma in de geschiedenis van de EAS.


Zo'n 100 sprekers uit de verschillende takken van de leisure- en attractiewereld zullen dan hun kennis delen met hun toehoorders. Het programma telt meer dan 20 seminars over onderwerpen als veiligheid, marketing en communicatie, omzetverhoging, het organiseren van evenementen, enzovoorts.


Topsprekers in een sterk educatief programma

Managers van diverse belangrijke Europese aanbieders op het gebied van leisure, attracties en entertainment zullen garant staan voor een interessant seminarprogramma. Sprekers zijn o.a.

  • Christoph Kiessling (General Manager, Siam Park Tenerife)
  • Robert Dahl (CEO, Karls Tourismus GmbH)
  • Andreas Leicht (General Manager, Hansa Park)
  • Andreas Sievering (General Manager, Fort Fun)
  • Martin Kring (General Manager, Legoland Deutschland)
  • Bruno Vanwelsenaers (Managing Director International Tomorrowland)
  • Fernando Aldecoa (General Manager Operations and Finance, PortAventura World)
  • Andreas Knieriem (Zoo Director, Berlin Zoo).

Daarnaast zullen een aantal sprekers van buiten de traditionele leisure-industrie hun opwachting maken: Bas Bakkers (International Manager Leisure, The Coca-Cola Company), Christoph Zwahlen (Global Marketing Manager, NXP) en Thorsten Düß (Director, Weber Shandwick).


5 nieuwe tracks over ontwikkelingen in de industrie

Euro Attractions Show 2017 biedt daarnaast ook vijf complete tracks aan die gericht zijn op specifieke onderwerpen. Zo is er de Digital Future Track waarin deelnemers meer te weten komen over de ontwikkelingen in het digitale landschap, de Profit and Revenue Track legt de focus op nieuwe manieren om omzet te vergroten, de Safety and Security Track gaat dieper in op de stand van zaken op het vlak van veiligheid in de meest brede zin van het woord, de Trends and New Ideas Track behandelt de laatste trends in de industrie en de Creating /Immersive Experiences Track tenslotte gaat over de het creeëren van unieke belevingen.


Terugkerende seminars en IAAPA Institutes

Vanzelfsprekend staan ook de gebruikelijke seminars zoals het Water Park Forum en de FEC/Indoor Playground Day op het programma, evenals het IAAPA Safety Institute en IAAPA Institute for Attractions Managers. Meer informatie over het seminarprogramma en de aanmelding hiervoor is te vinden op www.IAAPA.org/EAS.


Busreis vanuit Nederland

Pleisureworld en Midpoint Brabant House of Leisure organiseren een 3-daagse Inspiratie Tour rondom de Euro Attractions Show (EAS) in Berlijn. Van maandag 25 september tot en met woensdag 27 september kunnen ondernemers zich laten onderdompelen in de laatste innovaties en allernieuwste trends in leisure. Een inspirerend programma op de beursvloer wordt gecombineerd met exclusieve bedrijfsbezoeken, behind the scenes, media exposure en netwerkmomenten. Inschrijven kan hier: http://pleisureworld.nl/event/3daagse-inspiratie-tour-eas-berlijn/


Over Euro Attractions Show (EAS)

Euro Attractions Show (EAS) is de grootste vakbeurs en conferentie in Europa voor de leisure-, attractie- en entertainmentindustrie. EAS 2017 vindt plaats in het Berlin Messe Exhibition Center in Berlijn op 24-28 september. Op de beursvloer van meer dan 11.500 m2 presenteren zo'n 500 bedrijven van over de hele wereld hun nieuwste produkten en diensten. EAS 2017 biedt de meer dan 11.000 professionals daarnaast het meest uitgebreide seminarprogramma in de geschiedenis van het evenement: 20 seminars, inclusief vijf tracks en twee IAAPA Institutes. Gedurende de vier dagen zijn er meerdere netwerkmogelijkheden voor de bezoekers. EAS is een activiteit van en wordt georganiseerd door de International Association of Amusement Parks and Attractions.

Link: http://www.IAAPA.org/EAS
Trefwoorden: attractieparken, beurzen, congressen

CELTH



||| Nieuws |||

02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vegan Food Tour zorgt voor verandering
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...