Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie

51.000 reizigers voor sprs.me op vakantie
In drie jaar tijd zijn al 51.000 mensen met de start-up reisorganisatie sprs.me op reis gegaan. Als je met deze organisatie reist, ga je op een zogenaamde blind brake. Reizigers kiezen een type reis en een budget. De rest is een totale verrassing. Sprs.me wil mensen helpen om spontaan te reizen in een beleveniseconomie die draait om ervaringen in plaats van bezittingen.

Er zijn blind breaks in de thema’s Adventure, Backpacking, Broke, City Tripping, Honeymoon, Multi City, Road Tripping, Solo Together, Sunsation en het steeds wisselende Thema van de Maand. Een week van tevoren ontdek je wat de temperatuur ter plekke is en hoe laat je op het vliegveld of bij een auto-checkpoint moet zijn. De meeste reizigers kiezen voor een city trip (41%), de Broke variant voor reizigers met een kleine portemonnee (30%) of gaan roadtrippen (13%).


Millennials

De millennials bleken de blind break trend al snel gevonden te hebben. "Weg met het kapot googlen van je vakantie en welkom spontaniteit in reizen! Deze new way of travelling biedt namelijk dé uitkomst voor het snelle, drukke leventje van de millennial waarin werk, kids en sociale contacten een hoofdrol spelen”, schrijft de organisatie enthousiast. Hoewel de gemiddelde leeftijd van de srprs.reiziger op 27 jaar ligt, zien zij ook steeds meer millennials die voor een tweede keer op verrassingsreis gaan en dit keer pa, ma of zelfs opa of oma aanhaken.


Denk minder, voel meer!

"Srprs.me heeft een zeer hoogwaardig product opgebouwd en onderhouden in een markt die wordt gedomineerd door concurrerende lage prijzen”, aldus Raymond Klompsma, de co-founder van srprs.me. Zijn missie voor aankomend jaar is duidelijk: "Ik daag iedereen uit om de spontaniteit in reizen terug te brengen. Denk minder, voel meer.” Volgens Klompsma moet je elke reiziger behandelen alsof het je vriend is: "Maak elke boeking persoonlijk en zet klanten altijd op nummer één en technologie op twee. Elke boeking die binnenkomt wordt door een srprs.consultant op maat verzorgd, srprs.me koopt geen reizen in en verkoopt geen vooraf ingekochte pakketten. "Een vakantie moet voor iedereen speciaal zijn en dat kan alleen bij gepersonaliseerde reizen.”


Hoge scores

Sprs.me heeft met een 9.2 een hoge klanttevredenheid en een NPS score van 62. De liefde van en naar de vakantieganger is daarnaast ook terug te zien aan de grote (online) community die srprs.me de afgelopen jaren om zich heen heeft gebouwd. De Facebook community genaamd ‘srprs.me travellers’ bestaat nu uit 13.500 leden en hun eigen Facebook-pagina telt maar liefst 187.000 fans.


55.000 reizigers aan eind van de zomer

De online reisaanbieder verwachten eind deze zomer hun 55.000e avonturier op reis te sturen. Naast België als eerste buitenlandse markt, deed srprs.me onlangs haar intrede in het Verenigd Koninkrijk. Als kers op de taart sleepten zij afgelopen april een derde plek in de wacht tijdens de jaarlijkse Tech5-competitie en kort daarop werd de reisorganisatie bij de European Tech30 competitie van The Next Web uitgeroepen tot één van de 30 snelst groeiende tech-bedrijven van Europa waar inmiddels 50 mensen werken.

Link: https://srprs.me/
Trefwoorden: reisbranche, touroperator

CELTH



||| Nieuws |||

15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
14/07/25
Frieslands museumnacht 2025 'Als sterren vallen'
Op zaterdag 27 september 2025 beleeft Friesland de vierde editie van Museumnacht FRL. Het thema is 'Als sterren vallen'. Dit is de enige provinciebrede museumnacht in Nederland.
14/07/25
Groene Hart Visie: Recreatie is geen bedreiging, maar een kans – mits goed georganiseerd
Het Groene Hart staat op scherp. In de nieuwste editie van het digitale magazine Groene Hart Visie wordt duidelijk dat recreatie in dit kwetsbare landschap niet alleen spanning oproept, maar ook richting kan geven.