Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Landal GreenParks scoort online met hogere conversie

Landal GreenParks scoort online met hogere conversie
Landal Mont Royal
Voordat commercieel directeur Erik van Essen van Landal GreenParks op vakantie ging, had hij op Linkedin nog een vakantieblog met veel goed nieuws voor Landal. Zo waren ze het beste reisbedrijf op social media, hadden ze de beste mobiele Europese reiswebsite en wisten de conversie op de eigen site sterk te verhogen.


Beste reisbedrijf op social media

Landal was het afgelopen kwartaal (april-juni) het beste reisbedrijf op social media. In de Social Travel 30 van Emerce en Buzzcapture stonden ze voor D-reizen, Belvilla, Transavia en TUI Nederland. De bungalowketen behaalde respectievelijk de zesde plek op social media, werd vijftiende qua PR-waarde en tweede qua sentiment. Omdat de sentimentscore twee keer meetelt, behaalde Landal de eerste positie.


Opvallend is dat de top drie uit de sentiment top-30 allemaal iets te maken hebben met vakantiehuisjes. Bungalowspecials, Landal GreenParks en Pierre & Vacances Center Parcs scoren hoog. Veel bezoekers delen hun positieve ervaringen op social media zoals Instagram en Twitter.


In een andere ranking werd Landal door Google in de top 20 van Europese reiswebsites geplaatst die het meest geschikt zijn voor mobiel gebruik.


Hogere conversie en omzet

Volgens Van Essen is er de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in het e-commerce platform. "De sterk verbeterde Landal websites zorgen voor een hogere conversie (zeg maar de verhouding tussen kijkers en kopers), en tegelijkertijd hebben we minder pagina’s nodig om onze toekomstige gasten langer op de website te houden. Met 9% hogere conversie in het afgelopen jaar bereiken we 13% beter omzetresultaat.”


Flink geïnvesteerd in Wifi

Omdat Wifi voor veel gasten onmisbaar is geworden heeft Landal de afgelopen maanden op een groot aantal parken fors geïnvesteerd in rigoureuze WIFI oplossingen en verbeteringen. "Wifi heeft zich ontwikkeld tot een erg belangrijke component van de vakantiebeleving”, besluit Van Essen zijn blog.

Link: https://www.linkedin.com/pulse/gastenwaardering-hoog-voor-online-inspanningen-landal-erik-van-essen
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, social media, conversie

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname
24/06/25
Camping De Drie Provinciën wint opnieuw ACSI Award: seniorentoerisme als groeikans voor Drenthe
Camping De Drie Provinciën heeft voor het derde jaar op rij de prestigieuze ACSI Award voor Beste Campingrestaurant in de wacht gesleept. De feestelijke uitreiking op donderdag 12 juni markeerde niet alleen een bijzondere mijlpaal, maar ook het startpunt van een inspirerend gesprek over de toekomst van recreatie in Drenthe.
24/06/25
Steeds meer campings met laadpunten voor elektrische auto’s
Het aantal Europese campings met laadpunten voor elektrische auto’s is in 2,5 jaar tijd bijna verdrievoudigd. Needrland is de Europese koploper. Dat blijkt uit recente cijfers van campingspecialist ACSI, die jaarlijks bijna 10.000 campings inspecteert.
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.