Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Landal GreenParks scoort online met hogere conversie

Landal GreenParks scoort online met hogere conversie
Landal Mont Royal
Voordat commercieel directeur Erik van Essen van Landal GreenParks op vakantie ging, had hij op Linkedin nog een vakantieblog met veel goed nieuws voor Landal. Zo waren ze het beste reisbedrijf op social media, hadden ze de beste mobiele Europese reiswebsite en wisten de conversie op de eigen site sterk te verhogen.


Beste reisbedrijf op social media

Landal was het afgelopen kwartaal (april-juni) het beste reisbedrijf op social media. In de Social Travel 30 van Emerce en Buzzcapture stonden ze voor D-reizen, Belvilla, Transavia en TUI Nederland. De bungalowketen behaalde respectievelijk de zesde plek op social media, werd vijftiende qua PR-waarde en tweede qua sentiment. Omdat de sentimentscore twee keer meetelt, behaalde Landal de eerste positie.


Opvallend is dat de top drie uit de sentiment top-30 allemaal iets te maken hebben met vakantiehuisjes. Bungalowspecials, Landal GreenParks en Pierre & Vacances Center Parcs scoren hoog. Veel bezoekers delen hun positieve ervaringen op social media zoals Instagram en Twitter.


In een andere ranking werd Landal door Google in de top 20 van Europese reiswebsites geplaatst die het meest geschikt zijn voor mobiel gebruik.


Hogere conversie en omzet

Volgens Van Essen is er de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in het e-commerce platform. "De sterk verbeterde Landal websites zorgen voor een hogere conversie (zeg maar de verhouding tussen kijkers en kopers), en tegelijkertijd hebben we minder pagina’s nodig om onze toekomstige gasten langer op de website te houden. Met 9% hogere conversie in het afgelopen jaar bereiken we 13% beter omzetresultaat.”


Flink geïnvesteerd in Wifi

Omdat Wifi voor veel gasten onmisbaar is geworden heeft Landal de afgelopen maanden op een groot aantal parken fors geïnvesteerd in rigoureuze WIFI oplossingen en verbeteringen. "Wifi heeft zich ontwikkeld tot een erg belangrijke component van de vakantiebeleving”, besluit Van Essen zijn blog.

Link: https://www.linkedin.com/pulse/gastenwaardering-hoog-voor-online-inspanningen-landal-erik-van-essen
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, social media, conversie

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...