Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-07-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Peter Langhout weer terug in de reisbranche

Peter Langhout weer terug in de reisbranche
Bron: Shutterstock
Ondernemer Peter Langhout is na meer dan tien jaar afwezigheid terug in de reisbranche. Hij lanceert deze zomer een nieuw reisplatform voor de Nederlandse markt. Op Mr. Travel biedt Langhout vakantiegangers niet alleen een overzicht van beschikbare vluchten, hotelkamers en appartementen, maar informeert de ondernemer reizigers ook over het aanbod aan lokale horeca, bezienswaardigheden en tours. Hij kan niet onder zijn eigen naam opereren want dat bedrijf is nog steeds actief onder de naam Peter Langhout Reizen.


Laagste prijs niet leidend

Langhout, wiens naam sinds 1987 synoniem is voor goedkope jongerenvakanties naar de zon en de sneeuw, zegt zich in zijn nieuwe onderneming niet alleen te laten leiden door de laagste prijs. "Natuurlijk vind ik het belangrijk om altijd het scherpste tarief aan te kunnen bieden. Maar ik wil vakantiegangers ook helpen om precies dat te vinden waar ze naar op zoek zijn. Reizigers vragen steeds vaker om tips om er zeker van te zijn dat de reis die zij boeken perfect voldoet aan hun verwachting”, aldus Langhout.


Precies op tijd

Mr. Travel komt volgens de oprichter geen moment te laat: "Er wordt nog volop gezocht naar een last-minute voor de zomervakantie. Nederlanders hebben de neiging om hun reizen steeds later te boeken. Ondertussen verwachten zij wél een goed aanbod. Op Mr. Travel vind je de beste opties.”


Hotspots

Mr. Travel richt zich aanvankelijk alleen op Europese bestemmingen – van de populairste stedentrips tot favoriete strand- en sneeuwbestemmingen. Op het platform vind je veel lijstjes – "de 5 must do’s in Parijs”, "Wat bestel je in Kroatië” – maar ook achtergrondverhalen en tips over de populaire hotspots en verborgen vakantieparadijzen. Langhout zegt zich niet op één type reiziger te richten, maar alle soorten vakantiegangers met tips te willen helpen. Als zijn platform succes heeft, wil de ondernemer het aanbod op Mr. Travel snel buiten de Europese grenzen uitbreiden.


Over Peter Langhout

Peter Langhout is sinds 1987 actief in de reisbranche. Hoogtijdagen beleefde de ondernemer in de jaren negentig door met zijn gelijknamige vakantiebedrijf goedkope busreizen aan te bieden naar de populairste badplaatsen in Spanje en Frankrijk. Anders dan anderen in de branche gaf Langhout geen last-minute kortingen, maar bood hij scherpe tarieven aan reizigers als ze als eersten een reis boekten. In 2005 deed de ondernemer zijn zaak van de hand.

Trefwoorden: reisbranche, touroperators, vakanties

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
13/05/25
De vernieuwde LF Basiskaart is er - onmisbare kaartenset voor fietsvakanties
Stichting Landelijk Fietsplatform lanceert een vernieuwde versie van de populaire fietsatlas met een actueel overzicht van alle LF-routes en knooppunten.
13/05/25
Exclusief voor leden
Geopolitieke spanningen beïnvloeden boekingen reiswereld
Na het vroegboekseizoen 2025, waarin veel Nederlanders hun zomervakantie al vroeg in het jaar vastleggen, is nu het last minute seizoen aangebroken. Uit onderzoek van bureau iVOX, in opdracht van Sunweb onder 1000 Nederlanders, blijkt dat geopolitieke spanningen, natuurrampen en extreem weer een merkbare invloed hebben op de last minute vakantieplannen van Nederlanders.
13/05/25
Exclusief voor leden
Hoe gaan Nederlanders deze zomer op vakantie?
Deze zomer gaat de helft van de Nederlanders op vakantie. Ze gaan meer met het vliegtuig, boeken meer pakketreizen en geven meer uit dan vorig jaar. Opvallend is dat veel Nederlanders hun vakantie in 2025 anders dan eerder willen inrichten.
12/05/25
Actie KLM grondpersoneel
Vandaag wordt een petitie overhandigd en een korte symbolische actie tegen ongelijke beloning gevoerd door het personeel.
09/05/25
Exclusief voor leden
Hoeveel besteden Nederlanders bij de diverse touroperators?
Nederlanders besteedden de afgelopen drie jaar €29,4 miljard aan reizen via touroperators. Gemiddeld spenderen ze €2.429 per boeking. Het meest bij Djoser, NRV en Salade.
08/05/25
Fietscampagne Heuvelrug & Vallei verbindt erfgoed, natuur en duurzaamheid
RBT Heuvelrug & Vallei koppelt fietsrecreatie aan actuele thema's als gezondheid, duurzaamheid en erfgoed en speelt in op de groeiende behoefte aan groene, bewuste beleving.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...