Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 23-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

TUI brengt adviezen van kinderen in de praktijk en wint Award

TUI brengt adviezen van kinderen in de praktijk en wint Award
TUI heeft de BUZZ Award van de Raad van Kinderen in de wacht gesleept. TUI is gehonoreerd met dezeprijs omdat de samenwerking met de Raad van Kinderen de meeste impact heeft gehad op de eigen organisatie en daarmee op de samenleving. TUI brengt de adviezen van de kinderen echt in de praktijk. Het bedrijf heeft op Curaçao drie concrete producten ontwikkeld die door de kinderen zijn aangedragen.

Melvin Mak, Sustainability Manager TUI Benelux en Tamara Salsbach (TALENSA), lokale vertegenwoordigster van de Raad van Kinderen op Curaçao namen de award in ontvangst.


Eerste Raad van Kinderen buiten Nederland

TUI is de eerste organisatie die een Raad van Kinderen buiten Nederland heeft opgezet. Reden voor de jury van de Awards om de reisorganisatie te nomineren. TUI initieerde in 2015 in samenwerking met Missing Chapter Foundation, initiatiefnemer van de Raad van Kinderen, en lokale toerismepartners de Raad van Kinderen op Curaçao. Met deze raad, vertegenwoordigd door het Albert Schweitzer College in Willemstad, worden kinderen betrokken bij de ontwikkeling van toerisme op Curaçao. "We zijn enorm trots dat we met de eerste buitenlandse Raad van Kinderen zo’n mooie award gewonnen hebben, aldus Arjan Kers, General Manager van TUI Nederland. "Wij vinden het logisch om kinderen als serieuze gesprekspartners te betrekken bij onderwerpen die de toekomst aangaan. Kinderen zijn immers de toekomst. Het is voor ons belangrijk om met hen in gesprek te blijven over hoe zij de ontwikkeling van vakantiebestemmingen zien. Beslissingen die we vandaag nemen hebben immers invloed op toekomstige generaties.”




Ontdekkingsreis van Curaçao voor kinderen

Een van de adviezen van de Raad van Kinderen was dat er meer excursies voor kinderen moesten zijn op Curaçao. TUI gaf hen dan ook de opdracht een ontdekkingsreis van Curaçao voor kinderen te ontwikkelen. Een ontdekkingsreis die het eiland door de ogen van de lokale kinderen laat zien. Hierbij moesten ze rekening houden met verschillende voorwaarden, zoals dat het geschikt moet zijn voor lokale en bezoekende kinderen, online en offline ingezet kan worden en dat het leerzaam en duurzaam is. Uit de inzichten en ideeën van de kinderen zijn inmiddels drie concrete producten geformuleerd: een kinderlandkaart, een kinderapp en een cultuur- en geschiedenistour. Binnen TUI wordt op dit moment hard gewerkt aan het vormgeven van de excursie via een app en/of boekje. De inhoud van de excursie wordt gevuld met de informatie en de activiteiten die de Raad van Kinderen heeft verzameld. De eerste stappen van de ontwikkeling van de excursie zijn inmiddels gezet.


Raad van Kinderen

Raad van Kinderen heeft als doel kinderen structureel mee te laten denken met bedrijven en organisaties over strategische en maatschappelijke vraagstukken. Door samen te leren wint iedereen: kinderen leren meedenken over de wereld om hen heen, besluitvormers ontdekken onverwachte mogelijkheden en denkrichtingen en leraren worden geïnspireerd door de creatieve denkkracht van hun leerlingen.


Samenwerking

De samenwerking tussen TUI en de Raad van Kinderen gaat al enige jaren terug. In 2013 heeft TUI Nederland als eerste Nederlandse reisorganisatie een Raad van Kinderen geïnstalleerd met een groep van 15 leerlingen van de Montessorischool Leidschenveen. Om het 10-jarig bestaan van TUI op Curaçao te vieren heeft de organisatie in 2015 de Raad van Kinderen op Curaçao opgezet.

Link: http://www.raadvankinderen.nl/nl/home/
Trefwoorden: reisbranche, touroperators, kinderen

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Haarlem krijgt eerste 5-sterrenhotel: Hotel Palazzo
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...