Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-06-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

De Jong Intra Vakanties stapt over op eerlijker beloningsmodel

De Jong Intra Vakanties stapt over op eerlijker beloningsmodel
Bron: Shutterstock
De Jong Intra Vakanties gaat niet alleen de publisher belonen via wie direct wordt geboekt maar ook anderen die voorafgaand aan de boeking een rol hebben gespeeld. Daartoe is de reisorganisatie per 31 mei 2017 gestart met TradeTrackers Real Attribution. De reisorganisatie gaat daarmee alle publishers die betrokken zijn in het conversiepad belonen.

Het Attribution Model ‘Last-click-counts’ is met Real Attribution verleden tijd. Vijf attributiemodellen en een custom model geven adverteerders de mogelijkheid om de voor hen belangrijkste elementen naar waarde te belonen en meer nadruk te leggen op branding en inspiratie. Dejongintra.nl heeft ervoor gekozen om te werken met een custom model waarbij de focus op twee pijlers komt te liggen.


Drie rollen: initiator, assist en converter

De eerste pijler is de positie die een publisher inneemt in het conversiepad. Er zijn drie mogelijke rollen waarin een affiliate kan optreden; initiator, assist en converter. De publishers met respectievelijk het eerste en laatste klantcontact binnen de attributieperiode worden initiator en converter genoemd. Publishers die gedurende de customer journey helpen worden assists genoemd.


De tweede minstens zo belangrijke pijler betreft het sitetype, oftewel het soort site dat de producten van de Jong Intra Vakanties promoot. Aan elk sitetype zijn door de adverteerder relatieve gewichten verbonden die bepalen hoe de verdiensten onder publishers worden verdeeld.


Attributieperiode van 100 dagen

Met twee belangrijke pijlers en een attributieperiode van 100 dagen beloont de Jong Intra Vakanties alle activiteiten binnen het conversiepad wat voor talloze nieuwe promotiemogelijkheden zorgt.


Meer promoties

"Met Real Attribution belonen wij vanaf nu al onze publishers die binnen een conversiepad actief zijn geweest. Hierdoor is het voor publishers mogelijk om op ieder moment in de customer journey promoties te doen voor de Jong Intra Vakanties”, vertelt Marvin Soekra van de Jong Intra Vakanties. "Ons voordeel hierbij is dat publishers ons nu op veel meer manieren kunnen promoten, wat resulteert in meer aandacht voor de reizen en vakanties van de Jong Intra Vakanties. Real Attribution is een win-win-situatie voor alle betrokken partijen en voor mij dé reden dat TradeTracker de onbetwiste nummer één in performance marketing is.”


Aanmelden

Publisher die nog niet zijn aangesloten bij TradeTracker kunne zich aanmelden bij Bernd Schinning Head of Industry - Travel bschinning@tradetracker.com T +31 88 8585 541

Link: http://real-attribution.com/nl/
Trefwoorden: touroperators, affiliate, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.