Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Feestelijke opening van Raccoon Village in Slagharen

Feestelijke opening van Raccoon Village in Slagharen
Attractie- & Vakantiepark Slagharen heeft vrijdag op feestelijke wijze Raccoon Village geopend. Afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de bouw van 63 Raccoon Lodges op het voormalige evenemententerrein. Met de uitbreiding is een investering van ongeveer 8 miljoen euro gemoeid.

General manager Wouter Dekkers zaagde samen met projectleider John Arkes een grote boomstam door die de weg tot Raccoon Village officieel vrij maakte. Vervolgens heeft de familie Streicher uit Steinhagen, Duitsland de sleutel van de eerste Raccoon Lodge uit handen van parkmascottes Randy & Rosie ontvangen.


De Raccoon Lodge

De Raccoon Lodge is geschikt voor maximaal 6 volwassenen met drie slaapkamers, waarvan één bedstede. De rustig gelegen lodges geïnspireerd op het thema American Indian beschikken over boxspringbedden, moderne keuken inclusief vaatwasser en een aparte douche-/toiletmogelijkheid.


Slagharen investeerde 14 miljoen euro

Wouter Dekkers is zeer trots op het eindresultaat van Raccoon Village. "Wij hebben dit seizoen aan een recordaantal projecten gewerkt met een totale investering van 14 miljoen euro. Raccoon Village is een grote mijlpaal, waarbij we 63 luxe lodges hebben ontwikkeld die goed inspelen op de veranderende vraag van onze gasten. We hebben naast de accommodatie bijvoorbeeld een kleine berging geplaatst waar (elektrische) fietsen veilig kunnen worden gestald.”


Uitbreiding naar 91 lodges

In de komende maanden wordt het totaal aantal Raccoon Lodges uitgebreid tot 91. Ook worden er faciliteiten op het vakantiepark toegevoegd, zoals speeltoestellen en sportfaciliteiten. Liefhebbers kunnen bijvoorbeeld tennissen, volleyballen en een potje jeu de boules spelen. Tot slot worden alle Raccoon Lodges binnenkort voorzien met een wifi-netwerk.






Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...