Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-06-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Dutch Interactive Award voor Eindhoven365 en Zandbeek

Dutch Interactive Award voor Eindhoven365 en Zandbeek
Eindhoven365 heeft samen met content marketing bureau Zandbeek een zilveren Dutch Interactive Award gewonnen voor de internationale influencercampagne 'Another City Trip'. De campagne, waarin 17 internationale bloggers en vloggers in 24 uur door Eindhoven zijn geleid, is in 2016 in samenwerking met Zandbeek opgezet en uitgevoerd met als primair doel meer city explorers naar Eindhoven te trekken.


Eindhoven365 nam het in de categorie 'Social' op tegen opdrachtgevers als bol.com, KRO-NCRV en De Bijenkorf. Alle cases in die categorie zijn genomineerd omdat er op doordachte wijze gebruik is gemaakt van social media platforms als Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, Snapchat en Pinterest.


De jury

De jury vond de campagne van lef getuigen: 'Deze resultaatgerichtheid in citymarketing is verfrissend. Knap om de stakeholders in de stad mee te krijgen voor dit concept. Dit is het begin voor een eindeloze vervolgcampagne. Goede selectie van bloggers. Lef om de controle over de content los te laten.'


Het resultaat

Het weekend leverde 204 posts op die 3,9 miljoen keer werden vertoond, veel meer dan de 600.000 die de organisatie zich tot doel had gesteld. Deze posts leverden 30% meer likes, shares en comments op dan in vergelijkbare campagnes.


Waarom werd de campagne een succes?

Belangrijk onderdeel in het succes van deze campagne is de kracht van het collectief. Normaal gesproken worden bloggers vaak individueel uitgenodigd. Nu waren ze onderdeel van een grotere groep en dat bracht een bepaalde dynamiek met zich mee. De influencers begonnen elkaar te 'reposten' en versterkten zo het bereik en engagement enorm. Verder is 'seen it first' voor deze doelgroep ontzettend belangrijk. Zo claimen ze autoriteit onder hun volgers. In hun ogen was Eindhoven echt nog een onontdekte parel waarover ze volop konden posten.


Samenwerking

De campagne is het resultaat van een nauwe samenwerking met verschillende zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. De Dutch Interactive Awards (DIA) is een initiatief van Emerce. De awards worden uitgereikt aan het beste interactieve werk.




Link: http://www.zandbeek.com/nl/cases/influencercampagne-ultieme-tool-voor-citymarketing/
Topics:Marketing
Trefwoorden: markting, noord-brabant, bloggers, vloggers

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.