Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-05-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

VVV Zeeland lanceert vernieuwende website en app

VVV Zeeland lanceert vernieuwende website en app
Jo-Annes de Bat en Carla Schönknecht
De Zeeuwse gedeputeerden Carla Schönknecht en Jo-Annes de Bat hebben gisteren de nieuwe toeristische website en app van Zeeland gelanceerd. De website en app zijn volledig vernieuwd. Bijzondere elementen zijn de dagje-uit-planner en de zogenaamde Parelroutes. Het bezoek aan de website moet van 3,5 naar 4,5 miljoen bezoekers per jaar groeien.


Het nieuwe digitale platform heeft als doel om gasten op een eigentijdse manier te inspireren over Zeeland. Uniek is dat de gast content krijgt op basis van persoonlijke voorkeuren, weer, tijd en locatie en op een vernieuwende manier zijn eigen dagje uit kan plannen.


Website vvvzeeland.nl

De website vvvzeeland.nl is met 3,5 miljoen bezoekers per jaar één van de belangrijkste marketingkanalen voor Zeeland. Op de site vind je alle informatie over vervoer, verblijf en vermaak in Zeeland. De nieuwe site is responsive, maar ook qua uitstraling veel visueler ingericht met veel foto’s en video’s en minder tekst. Op de site vind je veel interessante achtergrond artikelen over Zeeland en blogs van Zeeuwen. Bart van der Weiden (Racoon), inwoners van Zeeland, de burgemeester van Kapelle, VVV-medewerkers, boswachters etc. geven je tips over hun mooiste plekken in Zeeland.



Website past zich aan gebruiker aan

Uniek is dat een deel van de informatie zich aanpast op basis van het weer, datum en de persoonlijke voorkeuren van de gast. Op de site zijn hotels, vakantiewoningen en restaurants te reserveren. Je kunt je favorieten bewaren, routes en brochures bestellen in de webshop en er zijn tal van nieuwe zoekfuncties toegevoegd aan de site waarmee het nog makkelijker wordt om te vinden wat je zoekt.


Dagje-uit planner

Bijzonder element is ook de dagje-uit planner. Met de dagje-uit planner is het mogelijk om tips te krijgen voor een dagje uit op basis van jouw persoonlijke voorkeuren. Zo kun je aangeven wanneer je komt, met hoeveel personen, of er kinderen bij zijn, met welk vervoersmiddel je wilt reizen en wat je vertrekplaats is. Op basis daarvan wordt een maatwerk dag voor je samengesteld, bestaande uit drie activiteiten, een lunchtip en een dinertip. Bovendien wordt aangegeven hoe lang je reistijd is (zowel qua kilometers als qua tijd). De dagje-uit planner zit zowel in de website, als in de app.


VVV Zeeland App

De app bevat op hoofdlijnen dezelfde functionaliteiten als de website. Ook in de app krijg je tips op basis van het weer, de locatie en persoonlijke voorkeuren. Aanvullend daarop is het mogelijk om reisgidsen te bekijken met uitgebreide informatie over regio’s in Zeeland. Maar ook tips van locals, ZeelandPas acties en achtergrondverhalen. In de app vind je ook de zogenoemde Parelroutes terug. Parelroutes zijn wandelroutes waarbij je onderweg verhalen, raadsels en video’s te zien krijgt. Door het volgen van de parelroute vind je uiteindelijk een parel. Er zijn vanaf 8 mei in totaal acht parelroutes beschikbaar.



Digitale Zeeland Experience

De vernieuwing van de website en app zijn onderdeel van de projecten Digitale Zeeland Experience en Strategische Marktbewerking Zeeland. Doel hiervan is om gasten meer gemak te bieden door middel van één digitaal platform waar men activiteiten in Zeeland kan ontdekken, verzamelen, samenstellen en boeken. Op dit moment trekt de website van de VVV Zeeland jaarlijks 3,5 miljoen bezoekers, dat moet in twee jaar tijd groeien naar 4,5 miljoen bezoekers.


Realisatie

Het project is gerealiseerd door VVV Zeeland in samenwerking met TamTam (website), Egeniq (app en database), IQNOMY (profielomgeving) en Kenniscentrum Kusttoerisme. Dit project is mogelijk gemaakt door een bijdrage van de Provincie Zeeland, VVV Zeeland, VVV Goeree-Overflakkee en de gemeenten Hulst, Veere, Schouwen-Duiveland en de Bevelandse gemeenten.

Trefwoorden: marketing, informatie, zeeland, websites, apps

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...