Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-05-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bijzondere campagne moet Brussel er weer bovenop helpen

Bijzondere campagne moet Brussel er weer bovenop helpen
Brussel heeft na de aanslagen vorig jaar in toeristisch opzicht een gevoelige tik gekregen. Het aantal buitenlandse gasten daalde met ruim 17% die ruim 20% overnachtingen in de Vlaamse hoofdstad doorbrachten. Om de stad in binnen- en buitenland te promoten lanceert de regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest de nieuwe campagne Where will Brussels take you?


Het is geen platte ouderwetse promotiecampagne maar speelt vooral in op gasten die in Brussel meer willen doen dan de toeristische hoogtepunten aflopen. Uiteindelijk doel is het imago van Brussel te versterken en dat de gasten de stad zien als mijn Brussel. Belangrijk element in de campagne is het online platform www.takemeto.brussels, waarmee gasten op basis van hun interesses en persoonlijke gegevens een eigen Brusselse route krijgen aangereikt. Om de aandacht te trekken van het internationale publiek worden ook de Smurfen ingezet.


Extra inspanning

Het toerisme in Brussel herstelt zich langzaam van de gevolgen van de aanslagen en het eerste herstel is zichtbaar. De campagne Where will Brussels take you? is een extra inspanning van de Brusselse regering om Brussel weer positief op de kaart te zetten. "Dit doen we door de beste en meest opmerkelijke aspecten van de stad in het licht te zetten” zei Rudi Vervoort, minister-president.




Volledig gepersonaliseerd bezoek

Op de website www.takemeto.brussels kunnen bezoekers hun verblijf in Brussel volledig personaliseren met als doel een unieke ervaring te beleven die verder gaat dan de traditionele clichés. De campagne wordt in verschillende grote Europese steden gelijktijdig gelanceerd. Diverse ludieke acties en de wereldberoemde Smurfen zullen de campagne mee vormgeven.


Posters, online en influencers

Een postercampagne op een aantal belangrijke locaties in België zoals treinstations en luchthavens en in een aantal Europese steden moet Brussel in de spotlights zetten alsmede online en op sociale media waar influencers de campagne verder gaan verspreiden. De campagnevideo, beschikbaar op press.takemeto.brussels, werd geproduceerd door Nicolas Karakatsanis, internationaal gereputeerde Belgische regisseur en Anders Malmberg, producent. Internationaal bekende ambassadeurs uit Brussel, waaronder Eddy Merckx, Paul Van Himst, Julie Taton en Laura Beyne, zullen tijdens de hele campagne helpen het imago van Brussel te versterken.




De Smurfen als campagneambassadeurs

De campagne wordt gelijktijdig in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en, natuurlijk, in België gelanceerd met behulp van diverse ludieke acties en de in Brussel geboren ambassadeurs, de Smurfen. De Smurfen zijn binnengedrongen in het hart van verschillende Europese steden om Brussel te promoten als toeristische bestemming. In elk land wordt een winnaar gezocht die een bezoek aan Brussel cadeau krijgt.




De promotiecampagne voor Brussel zal zes maanden duren en eindigt op 31 oktober 2017.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, belgie, brussel, stedelijk toerisme, campagnes

CELTH



||| Nieuws |||

22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.
22/05/25
Exclusief voor leden
Brussels Airport Fund open voor duurzame initiatieven rondom de luchthaven
Voor het derde jaar op rij steunt het Brussels Airport Fund, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, duurzame projecten in de omgeving van de luchthaven.
21/05/25
Ryanair rapporteert winstdaling ondanks recordaantal passagiers
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft over het afgelopen boekjaar (2024-2025) een winst na belasting van €1,61 miljard gerapporteerd. Dit is een daling ten opzichte van de €1,92 miljard winst in het voorgaande jaar. Ondanks de winstdaling vervoerde de Ierse prijsvechter een recordaantal van 200 miljoen passagiers, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor.
21/05/25
Mnister Beljaarts neemt 'Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ in ontvangst
HISWA-RECRON-directeur Geert Dijks heeft de ‘Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ deze week aangeboden aan minister Beljaarts van Economische Zaken.
21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
21/05/25
Advies; voorlopig niet wandelen bij landgoed Den Treek-Henschoten
Na een incident op Landgoed Den Treek – Henschoten van maandag 19 mei waarbij mogelijk een wolf is betrokken, heeft de provincie Utrecht een aantal stappen gezet om zo snel mogelijk passende maatregelen te kunnen nemen.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...