Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-05-2017
Auteur: Marc Gerlings

Schiphol zet extra beveiligers in na drukke meivakantie

Schiphol zet extra beveiligers in na drukke meivakantie
Foto: Shutterstock, Photosounds

Royal Schiphol Group verhoogt het aantal extra securitymedewerkers. Luchthaven Schiphol doet dit na een evaluatie van de drukke meivakantie. De drukte leidde tot lange rijen. Schiphol neemt deze maatregel om de wachttijden van reizigers bij de securitychecks te verminderen en passagierspieken beter op te vangen. De maatregel komt bovenop de al bestaande zomermaatregelen en al eerder ingeplande extra securitymedewerkers.


"De collega's van de beveiligingsbedrijven werken hard om alle reizigers een veilige en ontspannen start van hun reis te bieden, maar uit de evaluatie blijkt dat zij op piekdagen nog meer extra collega’s dan gepland nodig hebben om dat te doen,” zegt CEO Jos Nijhuis van Royal Schiphol Group.


Extra securitylanes

Tijdens de meivakantie zijn al extra securitymedewerkers ingezet op Schiphol, maar op bepaalde momenten bleken er nog meer nodig te zijn. Samen met de securitybedrijven bepalen we nu hoeveel extra medewerkers we op andere drukke dagen moeten inzetten. Naast de inzet van extra medewerkers plaatst Schiphol twee extra securitylanes in vertrekhal 2, zodat meer reizigers tegelijkertijd door de controle kunnen.


Winst te behalen op drie plekken

Bij vertrek vanaf Schiphol zijn er drie plekken waar reizigers te maken kunnen krijgen met een wachtrij: bij de door luchtvaartmaatschappijen bemande incheckbalies, bij de securitycheck van Schiphol en bij de paspoortcontrole door de Koninklijke Marechaussee. Uit de evaluatie blijkt dat op alle drie de plekken winst te behalen is voor de reiziger.

Nijhuis: "Het proces op de luchthaven is te vergelijken met de werking van een horloge. Voor een optimale werking moeten alle radertjes goed in elkaar grijpen. Stagneert er een, dan heeft dat direct gevolgen voor het totaal.”


"Uiteindelijk maakt het voor reizigers natuurlijk niet uit voor wie of wat ze in de wachtrij staan,” vervolgt Nijhuis. "Dat is een gezamenlijke verantwoordelijkheid waarin Schiphol het voortouw moet nemen. Samen met de luchtvaartmaatschappijen, Koninklijke Marechaussee en overige partners willen we mensen een prettige start of einde van hun zakenreis of welverdiende vakantie bieden.”

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...