Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!

Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy

TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!
Op het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd 2017 kun je kiezen uit vijftien interessante sessies binnen vijf thema’s. De komende weken presenteert elke dag een nieuwe spreker zich op het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Vandaag vertellen Paulus Emden Huitema en Ellen Honing van de Identity Matching Academy waarom jij het TRENDCONGRES niet mag missen en wat hun boodschap aan jou is.

Bij succesvolle bedrijven is de totale waarde een veelvoud van de materiële waarde, dus is het interessanter om vast te stellen welke ingrediënten die toegevoegde waarde bepalen. Met Identity Matching kan worden bepaald in welke context aanbod zijn maximale waardering kan bereiken.


Wat gaan Paulus Emden Huitema en Ellen Honing vertellen?

Op een markt waar dagelijks niet alleen nieuwe producten worden gelanceerd, maar ook geheel nieuwe merken, is het steeds moeilijker het kaf van het koren te scheiden. Wat is nu precies het aanbod en wie moet het aanspreken? Promotiecampagnes treffen steeds vaker geen doel. En in een laatste poging de aandacht op zich te vestigen, is het schreeuwen van loze beloftes, het liefst in pakkende slogans, gemeengoed geworden. Maar zo snel als de aandacht wordt getrokken, wordt ie ook weer verspeeld. Het resultaat van een holle merkbelofte.


Niet alleen producenten en dienstverleners ondervinden dit, ook bestemmingen ontdekken steeds meer dat ‘Destination Branding’ niet succesvol is als er door middel van campagnes slechts een aantrekkelijk ‘promotie-sausje’ over het aanbod wordt gegoten. Consumenten ervaren al snel de werkelijkheid onder dat sausje en wenden zich teleurgesteld af. Want zo ‘bruisend’ en ‘anders’ zijn die bestemmingen meestal niet. Dit gedrag van valse beloftes en snel afkeuren lijkt sprekend op het gedrag dat je op Tinder tegenkomt. En dat leidt zoals we weten meestal niet tot een duurzame relatie...


Waarom moet je deze workshop bijwonen?

In deze lezing worden voorbeelden van deze Tinderficatie gegeven als ook een beschrijving van een andere, meer duurzame aanpak. Vanzelfsprekend met bewijsmateriaal…


Nieuwsgierig?

Meer lezen over Identity Matching kan hier: http://www.nritmedia.nl/kennisbank/34587/Noord-Holland_ontwikkelt_DNA_van_zeventien_kustplaatsen


Alvast kijken?

Paulus Emden Huitema sprak eerder op de TEDx in Hilversum. Neem hieronder alvast een sneak preview.




Wie zijn de andere sprekers in thema de kracht van de bestemming?

De presentatie van Paulus Emden Huitema en Ellen Honing valt binnen het thema De kracht van de bestemming waar we je volop inspireren met een prachtig palet aan echte cases. Andere sprekers binnen dit thema zijn Jacques Vork (Inholland), Ko Koens (NHTV) en Peter Singleton (Stenden).


Schrijf nu in voor het TRENDCONGRES en mist het evenement van het jaar niet!

Trefwoorden: trends, congres, nrit, nhtv, stenden, saxion, inholland, business modellen, ondernemen

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
    ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
    Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
    13/08/25
    IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
    Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
    Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
    Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
    11/08/25
    Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
    Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
    11/08/25
    Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
    Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...