Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!

Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy

TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!
Op het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd 2017 kun je kiezen uit vijftien interessante sessies binnen vijf thema’s. De komende weken presenteert elke dag een nieuwe spreker zich op het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Vandaag vertellen Paulus Emden Huitema en Ellen Honing van de Identity Matching Academy waarom jij het TRENDCONGRES niet mag missen en wat hun boodschap aan jou is.

Bij succesvolle bedrijven is de totale waarde een veelvoud van de materiële waarde, dus is het interessanter om vast te stellen welke ingrediënten die toegevoegde waarde bepalen. Met Identity Matching kan worden bepaald in welke context aanbod zijn maximale waardering kan bereiken.


Wat gaan Paulus Emden Huitema en Ellen Honing vertellen?

Op een markt waar dagelijks niet alleen nieuwe producten worden gelanceerd, maar ook geheel nieuwe merken, is het steeds moeilijker het kaf van het koren te scheiden. Wat is nu precies het aanbod en wie moet het aanspreken? Promotiecampagnes treffen steeds vaker geen doel. En in een laatste poging de aandacht op zich te vestigen, is het schreeuwen van loze beloftes, het liefst in pakkende slogans, gemeengoed geworden. Maar zo snel als de aandacht wordt getrokken, wordt ie ook weer verspeeld. Het resultaat van een holle merkbelofte.


Niet alleen producenten en dienstverleners ondervinden dit, ook bestemmingen ontdekken steeds meer dat ‘Destination Branding’ niet succesvol is als er door middel van campagnes slechts een aantrekkelijk ‘promotie-sausje’ over het aanbod wordt gegoten. Consumenten ervaren al snel de werkelijkheid onder dat sausje en wenden zich teleurgesteld af. Want zo ‘bruisend’ en ‘anders’ zijn die bestemmingen meestal niet. Dit gedrag van valse beloftes en snel afkeuren lijkt sprekend op het gedrag dat je op Tinder tegenkomt. En dat leidt zoals we weten meestal niet tot een duurzame relatie...


Waarom moet je deze workshop bijwonen?

In deze lezing worden voorbeelden van deze Tinderficatie gegeven als ook een beschrijving van een andere, meer duurzame aanpak. Vanzelfsprekend met bewijsmateriaal…


Nieuwsgierig?

Meer lezen over Identity Matching kan hier: http://www.nritmedia.nl/kennisbank/34587/Noord-Holland_ontwikkelt_DNA_van_zeventien_kustplaatsen


Alvast kijken?

Paulus Emden Huitema sprak eerder op de TEDx in Hilversum. Neem hieronder alvast een sneak preview.




Wie zijn de andere sprekers in thema de kracht van de bestemming?

De presentatie van Paulus Emden Huitema en Ellen Honing valt binnen het thema De kracht van de bestemming waar we je volop inspireren met een prachtig palet aan echte cases. Andere sprekers binnen dit thema zijn Jacques Vork (Inholland), Ko Koens (NHTV) en Peter Singleton (Stenden).


Schrijf nu in voor het TRENDCONGRES en mist het evenement van het jaar niet!

Trefwoorden: trends, congres, nrit, nhtv, stenden, saxion, inholland, business modellen, ondernemen

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    16/07/25
    Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
    Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
    16/07/25
    Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
    In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
    16/07/25
    Exclusief voor leden
    Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
    Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
    16/07/25
    Exclusief voor leden
    Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
    Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
    16/07/25
    Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
    Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
    16/07/25
    Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
    Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
    15/07/25
    Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
    Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
    15/07/25
    Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
    Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...