Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-02-2017

Frankrijk best gewaardeerde vakantieland van Europa

Frankrijk best gewaardeerde vakantieland van Europa
Bron: Shutterstock
Frankrijk was in 2016 het best gewaardeerde vakantieland in Europa op basis van meer dan honderdduizenden consumentenbeoordelingen op Zoover. Met een waarderingscijfer van een 8,4 behaalt Frankrijk de eerste plek in de top 10, vorig jaar stond het land nog op een zevende plaats.


Vorig jaar was Griekenland nog het best gewaardeerde vakantieland. Zij zakken dit jaar naar een achtste plek. Vakantieland Nederland stijgt een plaatsje en staat nu met een rapportcijfer 8,33 op een derde plaats.


100.000 beoordelingen

De prijs wordt uitgereikt op basis van beoordelingen van reizigers. Er is hierbij gekeken naar de gemiddelde waardering van alle Europese bestemmingen in combinatie met de waardering van accommodaties. Voor de Award zijn meer dan honderdduizenden consumentenbeoordelingen uit 2016 meegenomen. Frankrijk is in trek door de gunstige rij afstand, het klimaat en de gastronomische beleving. Ook het aanbod van verschillende accommodatie types maakt het een absolute trekpleister voor de Nederlandse vakantieganger.


"Het is geweldig dat Nederlandse vakantiegangers ons zo goed waarderen. Het is het bewijs dat Frankrijk een fantastisch mooi land is en heel veel te bieden heeft. We hopen dan ook dit jaar weer vele Nederlanders te mogen ontvangen.”


Fabienne Javault, directeur van het Frans Bureau voor Toerisme


België grootste stijger

De nummer twee positie, is net zoals afgelopen jaar, Oostenrijk. Het land wordt gewaardeerd met een 8,35. Op de derde plek staat ons eigen land met een 8,33. De grootste stijger binnen de lijst is België. De zuiderburen schieten van een tiende plek naar de vierde plek binnen de lijst.



Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH




    ||| Nieuws |||

    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
    ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
    13/08/25
    Exclusief voor leden
    Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
    Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
    13/08/25
    IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
    Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
    Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
    11/08/25
    Exclusief voor leden
    Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
    Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
    11/08/25
    Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
    Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
    11/08/25
    Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
    Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
    06/08/25
    Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
    In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

    ||| Agenda |||

    27/08/25
    27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
    Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
    03/09/25 t/m 07-09-25
    03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
    In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
    11/09/25
    11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
    Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
    22/09/25
    22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
    De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
    01/10/25
    01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
    Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...