Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-02-2017
Auteur: Marc Gerlings

Helena Klok volgt Ad Schalekamp op bij NBTC NIPO Research

Helena Klok volgt Ad Schalekamp op bij NBTC NIPO Research
Helena Klok. Foto: NBTC

Na ruim 15 jaar als directeur bijNBTC-NIPO Research gewerkt te hebben neemt Ad Schalekamp per 1 februari afscheid. Hij wordt opgevolgd door Helena Klok, bij Kantar TNS werkzaam als marketing director. Samen met Kees van der Most vormt zij per 1 februari 2017 de directie van NBTC-NIPO Research. Samen met Kees van der Most heeft Schalekamp NBTC-NIPO Research in een joint venture constructie vanaf 2001 opgebouwd tot een succesvol marktonderzoeksbureau, gericht op de vakantie- en vrijetijdmarkt.

Ad: "Ik ben trots op de autoriteit die we hebben opgebouwd en de brede kringvan opdrachtgevers in binnen- en buitenland. Na een werkzaam leven van 40 jaar vind ik het nu tijd om me op andere dingen te gaan richten.”


Helena Klok volgt Ad per 1 februari 2017 op als directeur. In deze functie zorgt zij samen met Kees van der Most voor de dagelijkse aansturing en verdere uitbouw van de activiteiten. Helena is sinds 2011 bij TNS NIPO (nu Kantar TNS) werkzaam als marketing director. Ze heeft een grote rol gespeeld in de nieuwe manier van werken bij Kantar TNS, uitgaande van de business issues van de klant. Als marketing director heeft ze verschillende wereldwijd toegepaste onderzoeksoplossingen van Kantar TNS in de markt geïntroduceerd. Zij lijkt daarin een keuze waarbij zowel kwaliteit naar onderzoek als commerciële instelling samengaan.

Helena: "De afgelopen drie maanden heeft Ad me al laten kennismaken met de fascinerende reis- en cultuurbranche. Ik verheug me erop om mijn marketing en online ervaring in te zetten om NBTC-NIPO Research, samen met Kees, naar een volgende fase te laten groeien.”

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, carriere, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...