Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-01-2017
Auteur: Marc Gerlings

Naam Canal Company verdwijnt en wordt Stromma.

Slim om de merkhistorie achter te laten?

Naam Canal Company verdwijnt en wordt Stromma.
Peter Duwel en directeur Stromma, Jan Larssen. Foto: Charlotte Odijk

Canal Company, het bekende rondvaart- en waterfietsmerk op de Amsterdamse grachten, is sinds juni 2016 onderdeel van de Stromma Group. Met ingang van het nieuwe toeristische seizoen (23 maart 2017) wordt Stromma ook zichtbaar als merk. De Amsterdamse rederij krijgt de naam Stromma Nederland en introduceert een nieuw uiterlijk met de merken Stromma.com, Canal Tours Amsterdam en Hop On Hop Off.

De samenwerking met Gray Line blijft bestaan. Als onderdeel van Stromma Group zal het bedrijf zich de komende tijd verder versterken op het gebied van duurzaamheid, digitalisering en marketing, laat het bedrijf weten over de strategie.


Stapsgewijze merkverandering

Voor de start van het seizoen worden de shops en opstapplaatsen in Amsterdam voorzien van de Stromma.com-identiteit en de productmerken Canal Tours Amsterdam en Hop On Hop Off. De re-branding van de schepen en waterfietsen volgt stapsgewijs gedurende het seizoen. Bij de toepassing wordt uiteraard gestreefd naar een verantwoorde vormgeving en kleurgebruik, passend bij de omgeving en de lokale richtlijnen. Een sterke online positie is steeds meer bepalend in het keuzeproces van bezoekers. Voor de start van het seizoen zal dan ook een nieuwe website (stromma.nl) worden gelanceerd die moderner is en beter geschikt voor mobiel gebruik, het maken van reserveringen en het boeken van digitale tickets. De nieuwe site Stromma.com zal in februari worden gelanceerd als internationaal merk voor alle bestemmingen van Stromma Group.


Peter Duwel benadrukt band met Amsterdam

Peter Duwel, Algemeen Directeur van Stromma Nederland: "We laten onze merkhistorie achter ons, maar blijven een Amsterdams bedrijf. Er verandert veel in de stad, zeker op toeristisch gebied. De drukte is toegenomen en er wordt gezocht naar oplossingen om die te spreiden. Onze Amsterdam Harbour Cruise en het partnership met A’DAM LOOKOUT passen perfect binnen die strategie. Zo blijven we ons vernieuwen. Voorop staat dat we onze liefde voor Amsterdam met onze gasten blijven delen om hen een onvergetelijke ervaring te bieden. Ook als Stromma Nederland zijn we de gastheer van Amsterdam, nu en in de toekomst!”

Trefwoorden: tour, canal, rondvaart, Amsterdam, grachten

CELTH



||| Nieuws |||

18/07/25
Eerste 'surf-kas' zuivert Amsterdams kanaalwater
De Amsterdamse ontwerper Frederik van Os heeft een innovatieve manier bedacht om waterrecreatie te combineren met ecologisch herstel. Zijn project, de Surf Pill, is een drijvende ‘surf-kas’ die kanaalwater zuivert terwijl mensen erop kunnen surfen.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
18/07/25
Hein Pasman wordt directeur Landschap Erfgoed Utrecht
Hein Pasman is met ingang van 1 juli jl. benoemd tot algemeen directeur van Landschap Erfgoed Utrecht. Pasman nam deze positie al enige maanden waar na het vertrek van de vorige directeur. De tijdelijke invulling is nu door de Raad van Toezicht omgezet in een permanente aanstelling.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
10/07/25
Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
10/07/25
Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.