Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-01-2017
Auteur: Marc Gerlings

Naam Canal Company verdwijnt en wordt Stromma.

Slim om de merkhistorie achter te laten?

Naam Canal Company verdwijnt en wordt Stromma.
Peter Duwel en directeur Stromma, Jan Larssen. Foto: Charlotte Odijk

Canal Company, het bekende rondvaart- en waterfietsmerk op de Amsterdamse grachten, is sinds juni 2016 onderdeel van de Stromma Group. Met ingang van het nieuwe toeristische seizoen (23 maart 2017) wordt Stromma ook zichtbaar als merk. De Amsterdamse rederij krijgt de naam Stromma Nederland en introduceert een nieuw uiterlijk met de merken Stromma.com, Canal Tours Amsterdam en Hop On Hop Off.

De samenwerking met Gray Line blijft bestaan. Als onderdeel van Stromma Group zal het bedrijf zich de komende tijd verder versterken op het gebied van duurzaamheid, digitalisering en marketing, laat het bedrijf weten over de strategie.


Stapsgewijze merkverandering

Voor de start van het seizoen worden de shops en opstapplaatsen in Amsterdam voorzien van de Stromma.com-identiteit en de productmerken Canal Tours Amsterdam en Hop On Hop Off. De re-branding van de schepen en waterfietsen volgt stapsgewijs gedurende het seizoen. Bij de toepassing wordt uiteraard gestreefd naar een verantwoorde vormgeving en kleurgebruik, passend bij de omgeving en de lokale richtlijnen. Een sterke online positie is steeds meer bepalend in het keuzeproces van bezoekers. Voor de start van het seizoen zal dan ook een nieuwe website (stromma.nl) worden gelanceerd die moderner is en beter geschikt voor mobiel gebruik, het maken van reserveringen en het boeken van digitale tickets. De nieuwe site Stromma.com zal in februari worden gelanceerd als internationaal merk voor alle bestemmingen van Stromma Group.


Peter Duwel benadrukt band met Amsterdam

Peter Duwel, Algemeen Directeur van Stromma Nederland: "We laten onze merkhistorie achter ons, maar blijven een Amsterdams bedrijf. Er verandert veel in de stad, zeker op toeristisch gebied. De drukte is toegenomen en er wordt gezocht naar oplossingen om die te spreiden. Onze Amsterdam Harbour Cruise en het partnership met A’DAM LOOKOUT passen perfect binnen die strategie. Zo blijven we ons vernieuwen. Voorop staat dat we onze liefde voor Amsterdam met onze gasten blijven delen om hen een onvergetelijke ervaring te bieden. Ook als Stromma Nederland zijn we de gastheer van Amsterdam, nu en in de toekomst!”

Trefwoorden: tour, canal, rondvaart, Amsterdam, grachten

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
23/07/25
Nieuw side event ‘Dagrecreatie Live’ tijdens Recreatie Vakbeurs 2025
Op donderdag 13 november 2025 vindt tijdens de laatste dag van de Recreatie Vakbeurs het nieuwe side event Dagrecreatie Live plaats. Dit interactieve middagprogramma richt zich op professionals in de dagrecreatie en biedt verdieping, inspiratie en netwerkmogelijkheden.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...