Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 30-01-2017
Auteur: Marc Gerlings

Naam Canal Company verdwijnt en wordt Stromma.

Slim om de merkhistorie achter te laten?

Naam Canal Company verdwijnt en wordt Stromma.
Peter Duwel en directeur Stromma, Jan Larssen. Foto: Charlotte Odijk

Canal Company, het bekende rondvaart- en waterfietsmerk op de Amsterdamse grachten, is sinds juni 2016 onderdeel van de Stromma Group. Met ingang van het nieuwe toeristische seizoen (23 maart 2017) wordt Stromma ook zichtbaar als merk. De Amsterdamse rederij krijgt de naam Stromma Nederland en introduceert een nieuw uiterlijk met de merken Stromma.com, Canal Tours Amsterdam en Hop On Hop Off.

De samenwerking met Gray Line blijft bestaan. Als onderdeel van Stromma Group zal het bedrijf zich de komende tijd verder versterken op het gebied van duurzaamheid, digitalisering en marketing, laat het bedrijf weten over de strategie.


Stapsgewijze merkverandering

Voor de start van het seizoen worden de shops en opstapplaatsen in Amsterdam voorzien van de Stromma.com-identiteit en de productmerken Canal Tours Amsterdam en Hop On Hop Off. De re-branding van de schepen en waterfietsen volgt stapsgewijs gedurende het seizoen. Bij de toepassing wordt uiteraard gestreefd naar een verantwoorde vormgeving en kleurgebruik, passend bij de omgeving en de lokale richtlijnen. Een sterke online positie is steeds meer bepalend in het keuzeproces van bezoekers. Voor de start van het seizoen zal dan ook een nieuwe website (stromma.nl) worden gelanceerd die moderner is en beter geschikt voor mobiel gebruik, het maken van reserveringen en het boeken van digitale tickets. De nieuwe site Stromma.com zal in februari worden gelanceerd als internationaal merk voor alle bestemmingen van Stromma Group.


Peter Duwel benadrukt band met Amsterdam

Peter Duwel, Algemeen Directeur van Stromma Nederland: "We laten onze merkhistorie achter ons, maar blijven een Amsterdams bedrijf. Er verandert veel in de stad, zeker op toeristisch gebied. De drukte is toegenomen en er wordt gezocht naar oplossingen om die te spreiden. Onze Amsterdam Harbour Cruise en het partnership met A’DAM LOOKOUT passen perfect binnen die strategie. Zo blijven we ons vernieuwen. Voorop staat dat we onze liefde voor Amsterdam met onze gasten blijven delen om hen een onvergetelijke ervaring te bieden. Ook als Stromma Nederland zijn we de gastheer van Amsterdam, nu en in de toekomst!”

Trefwoorden: tour, canal, rondvaart, Amsterdam, grachten

CELTH



||| Nieuws |||

27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
27/06/25
Nieuwe borden markeren Van Gogh Nationaal Park langs Brabantse snelwegen
Reizigers die begin juli over de A2, A58, A50 en N65 rijden, zullen het meteen merken: de bruine Groene Woud-borden maken plaats voor nieuwe exemplaren die het Van Gogh Nationaal Park markeren. De vervanging volgt op de toekenning van de status Nationaal Park in oktober 2024.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlandse kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.